Avatar billede mrbigbrother Nybegynder
10. juli 2008 - 08:13 Der er 6 kommentarer

Upload og download af PDF fil til og fra MySql database

Hey..

Jeg står og mangler et script til at kunne uploade PDF eller word filer til en MySQL database..

Derefter et script der er i stand til at kunne trække filen ud af databasen igen..
Altså der skal være et link på hjemmesiden til PDF filen og når man trykker skal den så hive PDF filen ud af databasen igen..?

Nogen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede larslennon Nybegynder
10. juli 2008 - 09:02 #1
Er det er must for dig at PDF filen "ligger" i databasen, for det er ikke så nemt.
Det nemmeste ville være at have PDF filen på webhotellet (kan du upload med noget php script hvis dit webhotel tillader det)
Og så lave oprette et link til den fil i en database.

Eventuelt kan jeg hjælpe dig med noget PHP kode, der oprettet links til alle de filer der ligger i en bestemt mappe.
Avatar billede mrbigbrother Nybegynder
10. juli 2008 - 10:11 #2
Det er sådan lige meget hvilken metode det sker på :)

Det skal bare være muligt for brugeren af hjemmesiden at oploade en pdf fil.. og når han/hun gør dette skal der oprettes et link til denne fil på siden..
Avatar billede larslennon Nybegynder
10. juli 2008 - 12:00 #3
http://www.eksperten.dk/artikler/1098

Det er en artikkel der fortæller om hvordan man uploader filer, det kan du jo teste og få til at virke.
Avatar billede mrbigbrother Nybegynder
10. juli 2008 - 17:45 #4
Ja men problemet er at dette ikke er billeder jeg vil oploade..

jeg vil oploade pdf'en til databasen.. når dette er sket skal jeg have en side hvor der nu findes et link til den pågældende pdf fil..

ikke nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2008 - 04:08 #5
Sådan rent kode mæssigt er der ikke forskel på billeder og PDF.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
11. juli 2008 - 06:15 #6
Hvis du kigger på den artikel som larslennon henviser til, så kan du rette:
$allowedFileTypes = array('jpg','gif','png'); //Hvilke filer vil vi acceptere bliver uploadet?

til:
$allowedFileTypes = array('pdf'); //Hvilke filer vil vi acceptere bliver uploadet?