Avatar billede Shannon Novice
09. juli 2008 - 14:26 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

ny bærbar med vista savner xp - skal jeg bytte den ?

hej jeg har købt en ny bærbar og for at få en ordentlig maskine investeret i en HP - Pavillion dv9000 INT C2D T8100/4GB/320GB/WC/17. 9.999,- kr.! Mit spørgsmål lyder:

Jeg er vant til XP og synes det her nye vista home premium er noget besværligt hø. Der er så mange programmer den ikke spiller med og man skal hele tiden have alle mulige rettigheder til at foretage selv de mest alm. handlinger. Indrømmet, jeg vhar endnu ikke sat mig grundigt ind i styresystemet, men har så for en sikkerheds skyld undersøgt OM jeg kan downgrade til XP, hvilket man så ikke kan på denne maskine. Jeg overvejer derfor at returnmere den indenfor de 14 dage jeg har til det. Forhandleren har sagt at alle maskiner kan køre XP, men 2 opinio andetsteds fra har afkræftet dette. Kan nogen give mig et kvalificeret bud på om jeg bør returnere denne laptop og finde en på samme kapacitet men som kan køre XP eller om jeg skal beholde denne ? På forhånd tak.

Shannon
Avatar billede peet-49 Novice
09. juli 2008 - 14:31 #1
Du skal have bussiness udgaven før, du kan downgrade den til XP
Avatar billede Shannon Novice
09. juli 2008 - 14:32 #2
okay men er det ikke selve maskinen der mangler driverne - har fået at vide at selve maskinen, den bærbare ikke kan køre XP...?
Avatar billede peet-49 Novice
09. juli 2008 - 14:37 #3
Du må ikke omindstallere en HP, så bortfalder garantien. En downgrade kan du få hos Microsoft.
Avatar billede Shannon Novice
09. juli 2008 - 14:40 #4
okay så hvad ville du råde mig til ? kan man få en anden maskine med samme kapacitet som kan køre både xp og vista...vil du råde mig til at beholde denne eller returnere den....føler mig lidt bondefanget på en måde at jeg ikke er fri til at vælge styresystem...hvad ville du gøre hvis du var i mine sko agtigt?
Avatar billede uffesteenberg Novice
09. juli 2008 - 14:40 #5
Jeg tvivler nu på det er umuligt... vil tro du bare skal hve et par andre drivere.
Fandt bl.a. denne tråd:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=184105

Jeg ville ringe til HP's support og spørge.
Avatar billede peet-49 Novice
09. juli 2008 - 14:42 #6
Du kan efter den 30.juni kun købe vista-maskiner, men efterfølgende hente en downgrade hos Microsoft, men kun hvis den er præindstalleret med Vista Bussiness, så du skal enten bytte til en bussinesudgave, eller bide i det sure æble, og blive fortrolig med Vista.
Avatar billede Shannon Novice
09. juli 2008 - 14:44 #7
ja okay...fik en computernørd til at undersøge det og vhan fik serienummeretb i bunden af maskinen og alting og han vendte tilbage til nmig idag og sagde det ikke kunne lade sig gøre...kigger lige på linket. Hp support okay...hvor mon jeg finder dem..
Avatar billede Shannon Novice
09. juli 2008 - 14:46 #8
ja okay den er købt den 30/6......så må jeg jo sige til butikken at de enten kan give mig en vista Bussiness udgave med eller returnere hele maskinen....
Avatar billede uffesteenberg Novice
09. juli 2008 - 14:49 #9
Her er både tlf. nummer og online chat-support:
http://welcome.hp.com/country/dk/da/contact_us.html
Avatar billede Shannon Novice
09. juli 2008 - 14:58 #10
ringer lige til dem.....kan jeg give jer begge point ?
Avatar billede peet-49 Novice
09. juli 2008 - 15:05 #11
Hvis uffe laver et svar - kan du
Avatar billede uffesteenberg Novice
09. juli 2008 - 15:06 #12
Jeg lægger lige svar, så kan du fordele svar som du synes :-)

Var i øvrigt selv irriteret over og skeptisk over for Vista, men efter kort tid har jeg vænnet mig fuldtændig til det. Og det kan køre alle mine programmer uden problemer... (men jeg har også nye versioner af de fleste).
Avatar billede Shannon Novice
09. juli 2008 - 15:29 #13
okay tusinde tak for jeres hjælp......taler med HP nu..fortsat god dag----kh shannon
Avatar billede peet-49 Novice
09. juli 2008 - 15:30 #14
Selv tak og i lige måde.
09. juli 2008 - 15:36 #15
PS: Se iøvrigt her -> http://www.vistaguide.dk/tips.html ...