Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 12:51 Der er 58 kommentarer og
3 løsninger

Fejlmeddelse -> hvad betyder den?

Min computer har det problem at den genstarter lige pludselig, problemet har været der fra start af, og jeg har oplevet det i disse situationer:

1. Når jeg skal spille Half-Life eller CS kører den fint inde i menuerne, men når selve spillet skal i gang genstarter den.
2. Da jeg skulle afspille et filmklip
3. Når man multitasker i RA2

Min computer består af:
Soltek SL-75KAV (tror jeg)
AMD Duron 800Mhz ikke overclocket
512 MB PQI RAM 7,5 ns pc133
Pixelview Riva TNT2 M64 32MB m./tv-out og de nyeste drivere, sidder i AGP-porten.

Så prøvede jeg at tage automatisk genstart fra (my computer -> properties -> advanced ->startup and recovery) og derefter gå ind i Half-Life, og der fik jeg denne fejlmeddelse:

*** STOP: 0x0000001E (0xC0000005, 0x00000000, 0x00000000) KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Beginnig dump of physical memory.
Physical memory dump complete. Contact your    system administrator or technical support group.

Hvad betyder den og hvad kan jeg gøre ved den?
Avatar billede makse Nybegynder
22. juni 2001 - 13:01 #1
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 13:08 #2
Regner med at dette er fejlen http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q237/6/73.asp men hvad skal jeg gøre ved det?
Avatar billede makse Nybegynder
22. juni 2001 - 13:19 #3
Der bliver forslået at man slår APM fra i Windows, og evt. også i bios.
Så prøv det først.

Du kunne jo også prøve at opdatere windows med Service Pack 2

SP2 (Engelsk)
www.conxion.com/download/win2000platform/sp/sp2/nt5/en-us/w2ksp2.exe" target="_blank">http://msvaus.www.conxion.com/download/win2000platform/sp/sp2/nt5/en-us/w2ksp2.exe

SP2 på dansk.
Fuld Version: http://download.microsoft.com/download/win2000platform/SP/SP2/NT5/DA/W2KSP2.exe

Kun Update: http://download.microsoft.com/download/win2000platform/SP2/SP2/NT5/DA/SP2express.exe
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 13:23 #4
Har SP2, hvordan slår jeg APM fra?
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 13:28 #5
Ikke for at være på tværs men denne ligner bedst! ;)  http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q294/7/28.ASP
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 13:33 #6
: This article contains information about editing the registry. Before you edit the registry, make sure you understand how to restore it if a problem occurs. For information about how to do this, view the \"Restoring the Registry\" Help topic in Regedit.exe or the \"Restoring a Registry Key\" Help topic in Regedt32.exe.

Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 13:33 #7
Den gæder ikke for Win 2k prof. som jeg glemte at sige jeg havde...

Men hvad betyder dette her:

Beginning dump of physical memory.
Physical memory dump complete. Contact your    system administrator or technical support group.

Det er jo alm. engelsk, men hvad er at \"dumpe\"?
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 13:37 #8
behavior can occur if you downloaded the Backdoor.NTHack virus from a remote host into your computer. This virus is initiated by the Dl.bat file in the InetPub\\Scripts folder.

OG:  As a result, both the Firedaemon.exe and Sud.exe files are installed on the computer as well as the Os2srv.exe and Mmtask.exe files, which along with the Sud.exe and Index.exe files are run as services.

Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 13:39 #9
Min ordbog siger losseplads!!
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 13:40 #10
Har du prøvet at køre en virusscan?
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 13:42 #11
Som sagt har problemet været fra første gang jeg afprøvede spillet, så tror ikke at jeg har downloadet noget jeg ikke skulle.
En dump er en losseplads ja, men hvad betyder det i dette sammenhæng?
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 13:46 #12
Det kunne jo godt tyde på at du har brændt noget Ram af?? Har du nogle andre du kan prøve??
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 13:49 #13
Måske dine Ram på grafikkort!!
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 13:54 #14
I ordbogen står også under dump: (i edb)gemme;~on(am S)
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 13:54 #15
Det er én blok på 512MB RAM, så hvis jeg havde brændt dem af ville computeren da ikke kunne køre vel?
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 14:03 #16
Har du været i bios og set om OS/2 er sat til over 64 Ram??
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 14:06 #17
Nope, hvad er OS/2 ?
Avatar billede makse Nybegynder
22. juni 2001 - 14:14 #18
For at slå APM fra, skal du gøre følgende.
Gå ind i kontrolpanelet, vælg Strømstyring (Power Options), Fanen APM og slå APM fra.
Hvis det ikke hjælper, så kan du også prøve at gøre det i bios.
For at komme ind i bios, skal du når du tænder computeren trykke på Delete.
I bios skal du se efter et punkt der hedder Power Management eller lignende. Der kan skal du så sætte APM til Disable/Off. Husk Save&Exit.
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 14:18 #19
Haar ikke et faneblad der hedder APM
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
22. juni 2001 - 14:28 #20
Det kan være at du har slået \"Genstart-når-computeren-bliver-for-varm\" -Funktionen til i BIOS!
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 14:31 #21
Den genstarter ikke efter at jeg har slået automatisk genstart fra.

Det skla måske siges at min duron 800mhz som ikke er overclocket har en idle-temperatur på 50 grader.
Avatar billede th Nybegynder
22. juni 2001 - 14:44 #22
\"Beginning dump of physical memory\" betyder at Windows gemmer dele af- eller hele hukommelsen i en fil på disken. Dette kan bruges i forbindelse med fejlfinding.
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 14:45 #23
Vil det så sige at fejlrapporten lægger på min maskine et eller andet sted?
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 15:40 #24
Kan heller ikke finde APM i bios.
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 17:52 #25
Jeg tror at dit grafikkort bliver for varmt når du bruger spillet og div.Du skal nok bruge 64 Ram på kortet før det dutter!!
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 17:53 #26
Har et gammelt S3, skal jeg prøve at sætte det i?
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 17:57 #27
Selvføgelig!! Jeg troede ikke du havde andre! ;)
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 17:59 #28
OK, prøver i hører fra mig senere...
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 18:01 #29
Det lyder som en trussel ;)
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 18:21 #30
Hehe, bombemanden fra Oklahoma er min fætter ;-)

Nej, spøg til side, lige pludselig virkede det efter jeg havde geninstalleret det, det sjove var bare at det havde jeg prøvet 10 gange før uden det lykkedes, så med mindre en af jer, eller begge to smider et svar tager jeg pointene selv.
Avatar billede francke Nybegynder
22. juni 2001 - 18:56 #31
Jeg tager da gerne mod point!Er det det gamle kort der virker eller havde du \"dummet\" dig med det nye?? Godt det lykkedes til sidst!
Avatar billede makse Nybegynder
22. juni 2001 - 23:03 #32
Står der mere efter KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED?
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 23:04 #33
Ved ikke, den virkede bare lige pludselig!?!?!

Problemet er bare at da jeg prøvede at multitaske i CS kom denne fejl:

*** STOP: 0x00000000 (0xE816F006, 0x00000000, 0xE816F006, 0x00000002)
PAGE_FAULT_INNONPAGED_AREA

Og så det samme med physical dump. Skal på ferie, men når jeg kommer hjem igen prøver jeg så med det gamle grafikkort, men derfor må i da gerne stadig svare.
Avatar billede egede Nybegynder
22. juni 2001 - 23:05 #34
makse -> ikke andet end:

Beginnig dump of physical memory.
Physical memory dump complete. Contact your    system administrator or technical support group.

Den forrige besked var til francke.
Avatar billede egede Nybegynder
08. juli 2001 - 19:12 #35
Tilbage fra ferie...
Nu har jeg prøvet med det gamle kort, men der vil Windows ikke starte, sådan har jeg gjort.
1. Sat kortet i
2. Startet op med skærmen tilsluttet til det gamle (altså det der lige er kommet i) netkort, det forstår jeg så ikke eftersom den jo ikke kan have installeret driverne endnu.
3. Så kommer jeg til det sted hvor der er et windows logo og en \"loadinglinie\", der stopper den så når linien er fuld.

Hvad skal jeg gøre ved det?
Avatar billede francke Nybegynder
08. juli 2001 - 21:34 #36
Haft en god ferie??
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. juli 2001 - 21:40 #37
kør den i vga mode og installér de rigtige drivere.
(vga mode kommer du i under den dér startopskærm hvor du kan vælge failsafe osv. bare vælg enable vga og start normalt. installér drivere til dit s3 kort (husk at de skal være til w2k)
:)
Avatar billede egede Nybegynder
08. juli 2001 - 22:18 #38
francke -> Jo tak, hel fint. Skal til Island på torsdag, så den er ingen gang færdig :-)

jelzin101 -> Og hvor findes den?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. juli 2001 - 00:00 #39
når du starter op er der en skærm hvor du vælger styresys. der kan du gå ind og vælge failsafe etc. der er også et punkt der hedder vga mode.
Avatar billede egede Nybegynder
09. juli 2001 - 01:04 #40
Jeg mente driverene, prøvede www.s3.com er det den side eller hva\' ??
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. juli 2001 - 01:08 #41
hov det var mig der lavede ged i den ( havde lige besv. et andet sp. hvor der var en der havde s3)
nvidia drivere:
http://www.guru3d.com/download/
Avatar billede egede Nybegynder
09. juli 2001 - 01:18 #42
Jelzin det gamle kort jeg skal bruge er netop et S3 *lol* så du var ikke helt forkert på den, jeg har de nyeste nvidia drivere.
Avatar billede francke Nybegynder
09. juli 2001 - 05:17 #43
Avatar billede francke Nybegynder
09. juli 2001 - 05:21 #44
Mon ikke du som det sidste skulle prøve at resette bios eller formattere??
Avatar billede egede Nybegynder
09. juli 2001 - 19:54 #45
Nu har jeg endelig fået S3\'eren til at virke, w2k kendte driverne. Grunden til at den gik i stå under opstarten var at det var nvidia kortet der kørte efter w2k var startet op.

Skal jeg få kortet byttet eller hvad?
Avatar billede egede Nybegynder
09. juli 2001 - 20:33 #46
Nu har jeg også et andet spm.:
Hvordan gør jeg så sådan at kortet (S3) bliver siddende i, men bare inaktivt, sådan at der ikke under opstart kun kommer et billede på S3\'eren?
Avatar billede egede Nybegynder
09. juli 2001 - 20:33 #47
Skal nok uddele flere point.
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 17:07 #48
Er i der stadig??
Avatar billede francke Nybegynder
10. juli 2001 - 23:20 #49
Jeg har ikke svaret på spm fordi jeg ikke ved hvad svaret er.Eller også forståg jeg det ikke!! ;)!! Vil det sige at det kører som det skal??
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 23:24 #50
Ja, med det gamle grafikkort, men det er det nye jeg skal bruge.

kommentaren 09/07 2001 20:33:10 skal du ikke tage dig af.
Avatar billede francke Nybegynder
10. juli 2001 - 23:34 #51
Mon ikke du skulle teste kortet i en anden puter eller hos forhandleren??
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 23:38 #52
Forhandleren er prc-data, og jeg har ikke lige en puter med AGP-port i nærheden, skal jeg så bare skrive til prc-data?
Avatar billede francke Nybegynder
11. juli 2001 - 05:53 #53
Jeg har selv prøvet med samme kort u/tv-out og der ville puteren ikke lukke ned! Det kørte med Win Me.Jeg ved ikke om der måske er nogle putere der ikke kan lide det kort,men min kunne ikke.Du kunne jo spørge om du kunne bytte til et andet til samme pris!! ;)
Avatar billede egede Nybegynder
11. juli 2001 - 12:19 #54
Jeps, det gør jeg, point uddeleses dog først når det virker.
Avatar billede francke Nybegynder
11. juli 2001 - 14:13 #55
Jeg er dqu ligeglad med point!!!
Avatar billede egede Nybegynder
11. juli 2001 - 14:23 #56
OK, så 1000 tak indtil videre :)

Jeg PRC-data har svaret at det kunne være mine RAM, jeg kan desværre ikke teste det, men kan det være rigtigt?
Avatar billede egede Nybegynder
23. juli 2001 - 14:52 #57
(Holder lige spørgsmålet i gang til problemet er løst.)

Tror i selv at det er rammenes fejl?

Avatar billede francke Nybegynder
23. juli 2001 - 15:13 #58
Prøv Memmonster 2001
Avatar billede egede Nybegynder
23. juli 2001 - 15:28 #59
Hvad er det?
Og hvor kan jeg finde det?
Avatar billede egede Nybegynder
04. september 2001 - 17:22 #60
ingen der har lyst til at kommentere?
Avatar billede egede Nybegynder
22. september 2001 - 13:17 #61
Jamen så lukker jeg, 10 point til jer hver eftersom intet rigtig har hjulpet...
Tror i forresten at en køler på grafikkortet vil hjælpe?