Avatar billede pepo Nybegynder
08. juli 2008 - 20:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ændring af indstillinger i sikkerhedscentret

Jeg har fået installeret Service Pack III men har nu fået et mystisk problem: For at kunne køre "Microsoft Update" skal "Automatiske opdateringer" være slået til. Men jeg kan ikke slå dem til i sikkerhedscenteret - der kommer en fejlmelding om at jeg skal gøre det manuelt i kontrolpanelerne. Dette har jeg naturligvis gjort, men.. det ændre ikke på status inde i sikkerhedscentret! Ændringen bliver ikke registreret eller også bliver den ikke gennemført. Hvordan kommer jeg ud af den kattepine?
Avatar billede haverslev Novice
08. juli 2008 - 21:00 #1
Kontrolpanel > DB- klik på Sikkerhedscenter
Klik på lininen nederst "Automatisk Opdateringer"
Sæt flueben Automatisk (anbefales) - Anvend.

Men er sikkerhedscenteret startet ?

Kontrolpanel > DB-klik på Administration, > DB-klik på Tjenester
Find linien Sikkerhedscenter og H-klik på den og vælg start
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juli 2008 - 21:01 #2
Prøv 3. kommentar herfra, ved ikke om det hjælper: http://www.eksperten.dk/spm/835864
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 01:37 #3
Måske skulle du overveje, om du i det hele taget vil have automatisk opdatering.
Gang på gang har microsoft udsendt opdateringer, som giver brugerne store problemer.
Selv venter jeg og ser hvilke erfaringer andre gør med opdateringer, det har sparet
mig for ærgelser.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 16:16 #4
Som vejmand kan tale med om, vrimler det med beretninger om, at den nye windows
update KB951748, forhindrer brugere af Zone alarm i at komme på nettet, med mindre
de slår Zone alarm fra, men det er jo en farlig ting at gøre. Så igen pas på med
windows automatiske update!
Avatar billede haverslev Novice
09. juli 2008 - 17:57 #5
"Så igen pas på med windows automatiske update!" - Vrøvl, blot fordi der er lit problemer med Zonealarm, så er det da ikke ensbetydende med at update er "farlig"
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 19:22 #6
haverslev - nej det har du da ret i, men fakta er, at rigtig mange, både private
og firmaer har haft problememer efter windows opdateringer. Det er da ingen nyhed:)
Avatar billede haverslev Novice
09. juli 2008 - 21:35 #7
korrekt, men mange af de "problemer" (ca. 90%) der har været skyldes desværre sløseri fra MS side med at updateringerne går i vasken, når de konvertere dem fra engelsk version til dansk version. (svensk/Norsk ligeså)
Hvis man se på de fejl og mangler der har været ifm. med opdateringer i engelsk udgaver af XP, så er det faktisk et meget lille del.
Men når vi ser på den danske udgave af XP, så har der været en del problemer, startende med SP2 i efteråret 2004
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juli 2008 - 11:42 #8
Ok så må jeg vel korrigere min advarsel til: Hvis du har en dansk XP så.........
Men det er vi jo også en del som har, her i landet:)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 02:33 #9
Er problemet løst?
Avatar billede pepo Nybegynder
14. oktober 2008 - 16:01 #10
Ja, men jeg endte med at geninsatllere Windows. Hvor jeg dog er træt af det system, det er som om det ikke er gjort færdigt.
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2008 - 19:33 #11
"Hvor jeg dog er træt af det system, det er som om det ikke er gjort færdigt."
Så skal du vist skifte til Linux eller Mac :-)

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

http://expfaq.dk/luk_spm#luk_spm
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2010 - 00:16 #12
Rend mig i røven, med dine ældgamle spørgsmål!!!
Avatar billede pepo Nybegynder
12. januar 2010 - 00:39 #13
???
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2010 - 11:28 #14
Undskyld! Noget gik helt galt i går.