Avatar billede dundee Nybegynder
08. juli 2008 - 16:31 Der er 11 kommentarer

banner til hjemmeside

Hej Eksperter.

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at lege med joomla og er ved at være færdig med min hjemmeside.

Men nu passer mit gamle banner ikke i farverne og det billede der er på mit nuværende banner ville jeg gerne ha lavet om så det var et billede af mine 2 hunde.

er der nogen af jer der muligvis kunne ha lyst til at lave sådan et til mig ?

Med Venlig Hilen
JImmy
Avatar billede agffan Nybegynder
10. juli 2008 - 13:44 #1
Jooo.... :o)
Men jeg synes lige der mangler nogle tekniske data.

Størrelsen, farver samt billede af dine hunde...

/agffan
Avatar billede dundee Nybegynder
10. juli 2008 - 18:41 #2
hej agffan

ja det ved jeg hvis at baggrundsfarven kunne være transp. ville det være perfekt jeg kender ikke str. men det skal selvfølgelig passe til hjemmesiden. som hedder www.voresbeagle.dk/joomla
hvor kan jeg ligge de billede som jeg gerne ville bruge i mit banner så du kan se det ?
Avatar billede janne123 Nybegynder
11. juli 2008 - 16:27 #3
Baggrundsfarven kan også være hvid, kan jeg se....men det gjorde nu ikke noget, hvis du fik lidt farve på din flotte side! :-)

Du kan sende billeder til mig på escapegamer-at-libero.it, så vil jeg også gerne se på det.

Men stadig mangler der størrelsen på banneret - er 900 x 120 (pixel) for meget? :-)
Avatar billede dundee Nybegynder
11. juli 2008 - 19:37 #4
Jeg må ærlig indrømme jeg ikke kender str. på siden for den er lavet i joomla og der står bare Small, Medium, Large.

men jeg sender lige billede.
Avatar billede janne123 Nybegynder
11. juli 2008 - 20:42 #5
Det er meget fint - vi prøver os bare frem så.

Jeg er ude hele dagen i morgen - lørdag - men søndag regner jeg med at få tid til at kigge på det! :-)
Avatar billede janne123 Nybegynder
14. juli 2008 - 22:15 #6
Hej Jimmy..

Jeg har sendt dig 8 filer - håber på en tilbagemelding, når du får tid! :-)
Avatar billede agffan Nybegynder
16. juli 2008 - 23:09 #7
hejsa... hvor langt er i nået???

Jeg kan se at den nuværende banner er på 920x100px. Skal den nye banner være samme størrelse??

Kan du ligge nogle billeder af dine hunde på din server??

Du kan gøre det ved at lave et katalog i roden af din webside og kalde den 'billeder' deri ligger du billederne, der skal arbejdes med.

Størrelsen på din hjemmeside vil jeg tro er specifiseret i enten index.php eller i css filen tilhørende template'en.

\agffan
Avatar billede janne123 Nybegynder
17. juli 2008 - 09:29 #8
Dundee har fået i alt 9 filer med forskellige farver og layout, så det er bare om at vælge og evt. kombinere og melde tilbage, så den sidste tilretning kan foretages, men jeg har ikke hørt fra ham endnu.... :-)

Ja, du har ret - bannerstørrelsen må ligge i CSS-filen under "header"-sektionen...indtil videre har jeg sjusset mig frem ved at tage et screenshot af hjemmesiden og markere området ( i photoshop ), men det er jo ikke optimalt...
Avatar billede dundee Nybegynder
20. juli 2008 - 20:10 #9
Så er jeg igen på nettet jeg er på ferie lige nu derfor har jeg haft svært ved at finde net. men ligger fast på en campingplads nu og der kan jeg komme på dagligt. janne123 jeg kigger lige på dem med det samme. agffan jeg prøver lige at ligge nogen billeder op på serveren som dam bruges.

Jimmy / Dundee
Avatar billede dundee Nybegynder
20. juli 2008 - 21:56 #10
jeg har lige kigget nogen billeder igennem. og syntes ikke rigtig der er nogen som er super gode til bores banner. jeg tager et nogen nye billeder imorgen som jeg ligger på nettet. som er lidt bedre. den hvide kan du har rundt om det banner jeg har lagt online nu er vi heller ikke helt vilde med og baggrundsbilledet i selve teksten behøver vi heller ikke jeg ved ikke om man evt. kunne tage og bruge farven fra en af hundene som tekstfarve på "Beagle" men som sagt tager jeg et billede imorgen og ligger på på.

ellers rigtig gode forslag vi kan faktisk lide dem alle.

Hilsen Jimmy
Avatar billede janne123 Nybegynder
21. juli 2008 - 10:30 #11
Det er helt i orden, Jimmy. De forslag jeg har sendt dig er ment som en prøve og du kan vælge forskellige elementer, som du godt kan lide og så bare sige til - så sætter jeg dem sammen.

F.eks: kantfarve = grøn?
Tekstfarve = ?
Baggrundsbillede ( et af dem du tager i dag ) ?

O.s.v.

Faktisk har jeg snuppet en farve fra dine hunde til "Beagle"-teksten, og jeg mener at du på baggrund af det, jeg har sendt til dig, er i stand til at kombinere på kryds og tværs. Hvis du mener, at vi skal i en hel anden retning farve/design-mæssigt, siger du bare til! :-)