Avatar billede morten-1981 Nybegynder
08. juli 2008 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere checkboxe i en mange-til-mange relation skal ind i mysql

Jeg har:

tbIndhold
id
navn
beskrivelse

tbKategorier
id
beskrivelse

tbIndholdKategorier
IndholdsID
KategorID

Den sidste er selvfølgelig den tabel, der giver mulighed for mange-til-mange relation (den skal jeg nok få besvær med senere ;)). Nu er spørgsmålet: Jeg har 10 checkboxe med indholdet af tbKategorier, hvor brugeren så skal vælge hvilke der passer bedst.

Hvordan får jeg smartest indsat i min tbIndholdKategorier, når brugeren ex. har markeret kategoriid2, kategoriid5 og kategoriid12?

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal søge på for at finde noget om den type insert.
Avatar billede cronaldo Nybegynder
08. juli 2008 - 12:33 #1
det er som om han fx har valgt:

"Vælg hvilke sportsgrene du vil informeres om via sitet"
og så har han fx valgt:
"Tennis", "Badminton" og "Fodbold"

hvilket du så vil have lagt ind i tbIndholdKategorier :) ?
Avatar billede morten-1981 Nybegynder
08. juli 2008 - 15:23 #2
Lige præcis!
Avatar billede morten-1981 Nybegynder
09. juli 2008 - 20:13 #3
Var det bare for at være sikker på, at du ikke kunne besvare spørgsmålet, eller har du et bud ;)
Avatar billede morten-1981 Nybegynder
01. august 2008 - 14:54 #4
lukker