Avatar billede sblar Nybegynder
08. juli 2008 - 10:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webservice på localhost

Jeg er ved at udvikle en webservice som jheg gerne vil kunne køre på min egen PC (XP, IIS5.1) for at gøre det lettere under udvikling. Hvis jeg ligger min dll på en anden webserver under inetpub/scripts og retter browseren mod http://servernavn/scripts/myTest.dll, får jeg en Service Info Page hvor man bl.a. kan se WSDL dokumentet. Så langt så godt.
Hvis jeg gør det samme på min egen PC (http://localhost/scripts/myTest.dll) får jeg: "The page cannot be found". Det er sandsynligvis noget med rettigheder, men jeg har prøvet at skrue på alt hvad jeg kan. Nogen idéer?

/Søren
Avatar billede hundevennen Nybegynder
08. juli 2008 - 12:17 #1
du skal gå ind under adminisration på denne computer og vælge internet information services - websteder - Standardwebsted - højreklik og vælge nyt virtuel mappe - gi den et navn og vælge stien til hvor din fil ligger - derefter kalde localhost/det navn du gav din virtuelle mappe/den fil du vil se
Avatar billede sblar Nybegynder
08. juli 2008 - 12:52 #2
Hmm, men det var jo ikke nødvendigt på remote serveren. Det er ikke et websted men en webservice jeg kalder.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
08. juli 2008 - 13:38 #3
det havde jeg ikke lige bemærket :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2008 - 00:10 #4
Hvorfor bruger du ikke normale ASP.NET .asmx web service eller WCF web service ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2008 - 00:13 #5
Men ellers gætter jeg på at du skal ind i:

properties
home directory

og enable noget.
Avatar billede sblar Nybegynder
09. juli 2008 - 12:58 #6
Man må jo bruge det man har - og kender. I mit tilfælde Delphi.
Problemet er løst, det var rettigheder for IUSR gæstekontoen der ikke var sat korrekt.