Avatar billede Meggel Novice
07. juli 2008 - 22:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Video redigering..

hej..

Jeg sidder og skal klippe nogen dele ud af en video jeg har optaget.. kan ikke hitte ud af det med windows movie maker..
så jeg søger et simpelt program som kan klare den opgave for mig..

Mvh Mikkel
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
08. juli 2008 - 01:14 #1
du får da ikke noget mere simpelt end moviemaker, og hvis du bare skal klippe lidt i en video, så er moviemaker helt fin

start med at importere videoen (lad være med at dele den i klip)
marker videoen og tryk på playknappen i afspilleren

når du når til det punkt du vil klippe trykker du bare på klip (nr 2 fra højre i din afspiller)
fortsæt afspilningen af det nye klip og klip igen når du ikke vil have mere med.

når du har oprettet de klip du skal bruge samler du dem på filmstrimlen i bunden
og til sidst gemmer du filmen (punkt 3 afslut film)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
08. juli 2008 - 03:18 #2
Adobe Premiere
Adobe After Effect
Windows Movie Maker
Sony Vegas
Camtasia Studio
VirtualDub

Jeg vil nok anbefale Camtasia Studio. Det er meget nemt at lære og bruge. Der er 30 days prøveversion. Du kan meget mere end at klippe i Camtasia.

Hvis du vil have flere navne på video redigerings programmer, så klik på den den:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_editing_software
Avatar billede egzonrh Nybegynder
08. juli 2008 - 03:24 #3
Den simpelste program er Camtasia Studio. Version 5 er i øjeblikket den nyeste version.

Her er en masse videoer der fortæller alt hvad der er at video om Camtasia Studio:
http://video.techsmith.com/camtasia/5/edu/quickstart/enu/default.html

Tryk på den med navnet "Edit With Camtasia Studio" og vent til minuten er på 2:48 - 5:35. Der fortæller de hvordan man klipper. Jeg lærte det lige med det samme uden at se på den video.
08. juli 2008 - 06:49 #4
WindowsMovieMaker !!!

Selv min (dengang) 10 årig søn fik selv 'produceret' en hjemmevideo baseret på diverse egne Webcam klip + stumper fra Musikvideoer... Uden at jeg havde sagt/gjort noget...
08. juli 2008 - 07:36 #5
Du kan også kikke på "Pinnacle Studio", det er også ret simpelt.

Adobe Premiere, Adobe After Effect og Sony Vegas, er ikke ligefrem for begyndere.

Bruger selv "Sony Vegas 8".
Avatar billede egzonrh Nybegynder
08. juli 2008 - 10:58 #6
Hvis man læser det jeg har skrevet igen, så forstår man det sådan:

Jeg skrev de mest berømte og gode video redigeringsprogrammer.

Så anbefalede jeg Camtasia Studio, som er et rigtig simpel videoprogram.

For at klippe, skal man rykke de 2 pile fra start til slut, og så bare højreklikke og trykke på "Delete".
Det var det. Så simpel er den.
Så kan man zoome ind, for at klippe mere præcist.

Hvis man stadig ikke forstår det, så anbefalede jeg også at se den der video "Edit With Camtasia Studio", som findes på denne hjemmmeside:
http://video.techsmith.com/camtasia/5/edu/quickstart/enu/default.html

Man behøver ikke se hele videoen, kun når minuten er nået fra 2:48 - 5:35.
Avatar billede Meggel Novice
08. juli 2008 - 17:31 #7
egzonrh jeg takker.. og for delen det er nemt der i...  smid svar og points er på vej til dig
Avatar billede egzonrh Nybegynder
09. juli 2008 - 11:50 #8
Det var så lidt:)

Hvis man ser nøje efter, så er Camtasia Studio en pakke med andre programmer med fx Audio Editor, (lyd redigering) som er ligeså let som at klippe video i Camtasia Studio.
Så er der også en Screen Recorder, som er ene de bedste skærm optager der findes på nettet.

Har du downloaded og prøvet Camtasia Studio? Det var godt at der er 30 days prøveversion:)

Jeg personligt synes det er den letteste videoredigerings program. Der findes selfølgelig bedre programmer, men du spurgte efter den simpelste:)

Men ellers held og lykke med at klippe:)
Avatar billede Meggel Novice
09. juli 2008 - 16:39 #9
ja jeg har downloadet det og har prøvet det.. og det er meget simpelt.. lige præcis det som jeg var på udkig efter :D
Avatar billede egzonrh Nybegynder
09. juli 2008 - 17:25 #10
Det er jeg glad for:)