Avatar billede civil05 Nybegynder
07. juli 2008 - 08:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

autoudfyld alle felter i kolonne

Hej,

Jeg har en database med en tabel (tabel1), hvor der figurerer een post i denne tabel (tabel1) er en række felter, som angiver generel info. Et af disse felter (felt1) fungerer som relation til en række andre tabeller, hvor der godt kan være flere poster. Intastningen i de øvrige tabeller kan ske via import af data. Her ønsker jeg, at feltet (felt1) i disse tabeller skal autoudfyldes så det sikres, at der er relation mellem tabellerne og hovedtabellen. kan dette lade sig gøre?

Håber bekskrivelsen er klar, og at I kan hjælpe!

på forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2008 - 09:16 #1
Efter importen kna du bruge funktionen dlookUp her med et alfanumerisk kriterie:

DLookup("[FELTNAVN]", "TABEL", "[FELT I FREMMED TABEL]='" & Me.FORMULARENS FELT & "'")
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2008 - 09:17 #2
Eller i en forespørgsel som et udtryk:

Udtryk1: DLookUp("[Gade]";"Tabel2";"[ID]=" & [ID])
Avatar billede civil05 Nybegynder
07. juli 2008 - 12:02 #3
Okay, men feltet som ønskes autoudfyldt er ikke synlig på formularen, så jeg synes ikke rigtig jeg kan bruge Dlookup... ellers skal jeg lige ha' et hint :-)
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2008 - 12:58 #4
Lav funktionen i en forespørgsel som min kommentar viser.
Avatar billede civil05 Nybegynder
09. juli 2008 - 09:55 #5
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede mugs Novice
09. juli 2008 - 10:23 #6
Selv tak og tak for point.