Avatar billede ljoh Nybegynder
06. juli 2008 - 13:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få kontakt med foretrukken DNS-server

Jeg er efterhånden ved at have en del maskiner på mit trådløse netværk.
Den sidste bærbare Fujitsu med Vista har det problem at den ikke kan kommunikere med den foretrukne DNS-server.
Alle andre maskiner, incl. printer, netværksharddisk mm. har ingen problemer.
Jeg har selvfølgelig prøvet at genstarte netværk og computer.
Alle enheder kører med fast IP på netværket og der er ingen IP-konflikter.
Hvad skal jeg kigge efter?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. juli 2008 - 13:33 #1
Hvilket adresse område bruger du internt?
Hvilket IP adresse har din primær dns.

Prøv at lave en traceroute til din primær dns fra en maskine som kan nå den, og så en fra den maskine som ikke kan nå den.
Avatar billede ljoh Nybegynder
06. juli 2008 - 14:18 #2
Jeg bruger området fra 10.0.0.2 til 10.0.0.9
Min primære dns har 212.242.40.3

Jeg prøver at lave en traceroute senere i dag.
Avatar billede ljoh Nybegynder
26. august 2011 - 17:13 #3
lukket