Avatar billede udby Nybegynder
22. juni 2001 - 11:01 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Mp3 filer på CD

Hvordan konvertere jeg mine mp3 filer til CD-format
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2001 - 11:03 #1
hvad bruger du af Brænder program?

WinOnCD laver den automatisk om til Audio, når du brænder dine Mp3\'ere!
Avatar billede makse Nybegynder
22. juni 2001 - 11:03 #2
Hvis du bruger Nero (www.ahead.de) som brænderprogram, kan du brænde MP3 filerne direkte til Audio CD format. (Drag\'n Drop)
Avatar billede jimsim Nybegynder
22. juni 2001 - 11:04 #3
Avatar billede jimsim Nybegynder
22. juni 2001 - 11:05 #4
Ja der holder jeg også med makse, brug Nero, men det fremgår også af http://195.184.125.74/spm/77907
Avatar billede Beach Mester
22. juni 2001 - 11:43 #5
Hvis du kun skal konvertere dine mp3 filer til cd-format som btw. er wav, så kan du bruge winamp som du sikkert allerede bruger nu til at afspille dine mp3 filer med!

åben winamp
tryk ctrl+p
vælg output
stil den på Nullsoft Disk Writer plug-in v1.0
tryk på configure og vælg hvilken mappe du vil have dine filer liggende i.

Når det er klaret er det bare at trykke op play, så konvertere dine mp3 filer til wav filer.
Du vil ikke høre nogen lyd under selve konverteringen, og playeren spiller også filerne meget hurtigere end normalt.

Husk at fjerne \"repeat\" funktionen, ellers så kører winamp bare der-ud-af ind til der ikke er mere plads på din harddisk:-)

//Beach
Avatar billede udby Nybegynder
22. juni 2001 - 12:21 #6
Jeg glemte hvisr at sige at det er på mac. St jeg kan ikke bruge disse pgr. Men jeg bruger Toast
Avatar billede Beach Mester
22. juni 2001 - 12:23 #7
Kan man så ikke bare køre winamp i en windslow emulator på din mac?
//Beach
Avatar billede udby Nybegynder
22. juni 2001 - 13:12 #8
Jeg køre desvære Windows / pc emolation
Avatar billede Beach Mester
22. juni 2001 - 13:14 #9
Jeg bliver ringet op her om små 10 minutter af en mac-ekspert (det kalder han sig i hvert tilfælde!!) ang. problemet, så må vi se om han ved det:-)

//Beach
Avatar billede udby Nybegynder
22. juni 2001 - 13:17 #10
Tusind tak
Avatar billede Beach Mester
22. juni 2001 - 13:30 #11
Så skulle der være lidt hjælp at hente.
CD-Formatet på mac maskiner kommer ikke til at hede wav med AIFF. Så har jeg også lært noget i dag:)
Hvis du har toast ver. 5 så skulle den direkte kunne brænde mp3 ned på en audio-cd
Versioner der er ældre en 2 år kan ikke.

Ellers skulle du kunne finde noget der hedder I-Tunes på en standart mac i dag som også kan klare problemet.

Hvis den ikke er på maskinen så er i hvert tilfælde QuickTime der ifgl. mr. TKA også skulle kunne konvertere til AIFF.

Men han anbefalede faktisk at du smuttede en tur på tucows og kiggede lidt, der skulle ligge tonsvis af programmer (søg på mp3) som med et snuptag konvertere fra stort set alt til alt.
http://tucows.sol.dk/mac/

Håber du kan bruge det til noget, jeg er ikke selv den store mac-freak, men lidt hjælp udefra kan jo mange gange også hjælpe:-)

Du må meget gerne vende tilbage når du har løst problemet. Så bliver det lige knaldet ind på den harddisk der sidder oven på min hals*GG*

//Beach
Avatar billede udby Nybegynder
22. juni 2001 - 13:36 #12
Tusind Tak
Jeg bruger i-tunes men har desvære ikke Toast 5
Jeg kigger lige på tucows
Du vil få besked
Avatar billede Beach Mester
22. juni 2001 - 13:36 #13
Great*GG*
//Beach
Avatar billede Beach Mester
22. juni 2001 - 21:15 #14
Har du fundet ud af noget????

//Beach
Avatar billede udby Nybegynder
23. juni 2001 - 10:59 #15
Nej desvære! Jeg har prøvet at downloade det meste fra tocows
Avatar billede Beach Mester
23. juni 2001 - 13:00 #16
Mystisk. Det lyder som om der er fejl et eller andet sted i processen! Jeg prøver lige at finde nogle links frem til dig som muligvis kan give et hint til hvad der går galt.
Men det bliver først i morgen da jeg er p åvej ud af døren:-)
//Beach