Avatar billede jrasmus Nybegynder
05. juli 2008 - 12:19 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

AVG 8.0 Free problemer med installation/opdatering

Hej,

Kører Windows Vista og har forsøgt at slette tidligere AVG free for at opdatere til AVG 8.0 free. Jeg får så disse meldinger:
Uninstall Failed
1 error occured / Warning internal error. Dialog with id "Avg4EsDlg" was not found in the setup.

Prøver jeg at installere den nye AVG 8.0 får jeg følgende melding:
The AVG Security Toolbar was unable to connect with AVG 8.0. Pls check that the program is installed and running.

Kan nogen forklare hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak / Jørgen
Avatar billede uffesteenberg Novice
05. juli 2008 - 12:29 #1
Mener man evt. kan installere uden Toolbar'en...
Min kører fint på Vista, men igår drillede den lidt, mens jeg sad på et off. netværk på Århus Uni. Jeg afinstallerede og hentede det på ny og har ingen problemer.
Lad os se om ikke, der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede Jensen DK Novice
05. juli 2008 - 13:59 #2
05. juli 2008 - 16:24 #3
Direkte ved http://www.grisoft.cz/filedir/inst/avg_free_stf_en_8_138a1332.exe ...
GEM pakken et passende sted på din PC og DERFRA install pakken - HøjreMusseTast - Kør som Administrator...
Avatar billede uffesteenberg Novice
05. juli 2008 - 17:24 #5
WOW... jeg er selv nogle gange lidt bagefter med at få uddelt point, men det her er da grotesk! Kan man ikke slette indlæg, så brugeren (der åbenbart ikke kan undvære point) ikke har gavn af folks indsats? Eller skal han anmeldes?
Avatar billede jrasmus Nybegynder
06. juli 2008 - 11:01 #6
Jeg kan sagtens undvære point. Har intet at bruge dem til, men har været meget mere fokuseret på selve problemet, og ikke sat mig nok ind i selve point systemet. Jeg sætter generelt stor pris på denne side og skal nok få uddelt point til den der kommer med en løsning. Jeg synes dog nok man kunne forvente en lidt mere venlig tone i dialogen, og ikke kun ovennævnte som virker meget afstumpet og pointfikseret.
Håber på fortsat dialog omkring problemet, og skal nok sørge for at rette vedkommende  får tildent point.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juli 2008 - 11:08 #7
afstumpet og pointfikseret???
Det er muligt du mener det, men det er altså den måde Eksperten fungerer på, hvis du ikke kan lide systemet er der jo andre fora at henvende sig på.
Avatar billede jrasmus Nybegynder
06. juli 2008 - 11:22 #8
Beklager hvis du har misforstået mit svar.Som nævnt sætter jeg generelt stor pris på siden, men kunne blot ønske en lidt venligere tone.
Avatar billede uffesteenberg Novice
06. juli 2008 - 12:06 #9
Jeg harsvært ved at se, hvor det er du mener, der er tale om afstumpede og uvenlige indlæg. Du er blevet mindet om at lukke spørgsmål tidliger og har brugt siden i årevis, så man kunne forvente, du havde haft tid til at uddele point og lukke åbne spørgsmål.
Lad os se om der kommer noget feedback på karise_larrys venlige indlæg...
06. juli 2008 - 12:17 #10
<jrasmus>: Point eller ej - det er også jo et ? om at pænt vende tilbage til andres indlæg i tråden - om det så er [Kommentar] eller [svar] ...
Avatar billede jrasmus Nybegynder
06. juli 2008 - 14:54 #11
Tak for hjælpen som desværre ikke fik løst min problem.
Mvh/Jørgen
Avatar billede uffesteenberg Novice
06. juli 2008 - 15:04 #12
Hvis duselv lægger svar, så kan du snuppe dem og lukke.
06. juli 2008 - 20:07 #13
Fejler den stadig på præcist samme måde ? Eller hyr ?
(FRAVÆLG denne AVG Toolbar undervejs - hvad skal du bruge DEN til ?)
Avatar billede jrasmus Nybegynder
06. juli 2008 - 20:25 #14
Mystisk - men jeg får stadig de samme meldinger. Jeg får ikke lov at afinstallere den gamle AVG. Når jeg nu downloader AVG 8.0 ser alt normalt ud, men når download er færdig er den ikke at finde nogen som helst steder. Den forsvinder simpelthen. Jeg ved godt det lyder mystisk, og jeg har desværre ikke den store erfaring med hvad der kan gøres, men det er situationen lige nu.
06. juli 2008 - 20:33 #15
... og du er STENSIKKER på hvor du gemmer filen ?
Hvis du downloader alt muligt andet (eks: http://www.leech.dk/20070928/iDrink.jpg ) og GEMMER filen ka' du SÅ finde den igen ~30 sekunder efter ? *S*

[05/07-2008 16:24:03] !!!
Avatar billede jrasmus Nybegynder
06. juli 2008 - 20:37 #16
Ingen problemer - den finder jeg nemt.
06. juli 2008 - 20:44 #17
Så burde [avg_free_stf_en_8_138a1332.exe] jo også være der !!!
Avatar billede jrasmus Nybegynder
06. juli 2008 - 21:16 #18
Helt enig og jeg fatter det simpelthen ikke. Jeg har lige igen forsøgt at downloade AVG'en, gemt den på skrivebordet og alt virker normalt. Blot kommer der ikke noget på skrivebordet eller andre steder. Nu stopper jeg for i aften - fortsætter imorgen aften og skal nok rapportere tilbage hertil hvis jeg finder frem til en løsning. Hører dog gerne hvis der er yderligere gode råd eller ideer.
09. juli 2008 - 12:49 #19
... DL pakken på en ANDEN PC og manuelt overfør til din PC med passende medie - USB MemoryStick ell. lign. ...
Avatar billede jrasmus Nybegynder
09. juli 2008 - 18:09 #20
Det var faktisk lige det jeg forsøgte i aftes, og det synes at virke. Tusinde tak for din assistance. Det forthener point.
Avatar billede jrasmus Nybegynder
09. juli 2008 - 20:52 #21
Send mig lige et svar - så jeg kan give dig point.
Avatar billede henningelk Nybegynder
09. juli 2008 - 23:50 #22
Hej alle.
Jeg kører Vista og for nogle uger siden skiftede jeg AVG 7.5 (free) ud med 8.0 (free).

Jeg mener at huske at jeg accepterede AVG toolbar, men hvad den skal bruges til har jeg aldrig prøvet at finde ud af.

Så vidt jeg kan vurdere kører den nye AVG diskret i baggrunden og AVG melder "all security features are working correctly".

For en lille uge siden fik jeg ved alle start af explorer midt på skærmen en "warning"-tekstboks med meldingen "..... The AVG Security Toolbar was unable to connect with AVG 8.0 ......". Jeg kan lukke tekstboksen ved at klikke på en "OK"-knap og eksplorer fortsætter normalt.

Hvad er der sket?

Hvordan undgår jeg denne for mig ubrugelige meddelelse? Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvet at slette den nye AVG og hente en ny version for indtil videre tror jeg at der er en ekspert som kan fortælle mig og alle de andre AVG brugere der får denne warning (for jeg er vel ikke den eneste?) hvad der er galt og kan hjælpe os med en simpel vejledning.

Desværre er jeg ikke i stand til at vurdere om dialogen herover startet af jrasmus har noget at gøre med mit problem, og jeg må indrømme at i væver alt for meget og der er alt for meget "støj på linien" til at jeg kan forstå hvad i har gang i.
10. juli 2008 - 06:37 #23
(Jeg har ikke oplevet eller læst om det før...)
10. juli 2008 - 06:38 #24
Ping...
(Det var et [svar]...)