Avatar billede jspot Nybegynder
04. juli 2008 - 16:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indgående bluetooth i Windows

Hej Fans.

Jeg vil gerne oprette bluetoothforbindelse FRA min telefon TIL Windows Vista, men det er endnu ikke lykkedes.
Bluetooth på min pc foregår via en bluetooth dongle fra Hama.

For at give et helt specifikt eksempel, kan jeg nævne mit seneste forsøg (jeg har tidligere forsøgt på diverse måder, med diverse enheder)

Jeg har lige købt en Sony/Ericsson W890i. Der er på forhånd installeret en fjernbetjening, til at fjernbetjene sin pc (den findes under underholdning, i menuen.

Jeg aktiverer bluetooth på både telefon og PC, og sætter pc'en i discovery mode, så den kan findes af telefonen.

Når jeg starter programmet fjernbetjening, bliver jeg bedt om at vælge den enhed jeg vil forbinde til.

Jeg søger efter enheder, og den finder min pc uden problemer. Jeg vælger så naturligvis at forbinde til pc'en, og efter lidt betænkningstid får jeg besked om at forbindelsen ikke kan oprettes, da den ikke kan finde enheden (bemærk at den starter med at finde enheden uden problemer)
Jeg får så besked om, at jeg først skal sætte min pc i discovery mode (den vågne læser, vil bemærke, at det var det første jeg gjorde)

Jeg har som nævnt prøvet dette før, med diverse software, og på diverse pc'er.. Jeg bruger blot dette eksempel, da det hele foregår med officelt software, og altså ikke med en tredjeparts fjernbetjening.

Jeg har geninstalleret bluetooth på min pc. Jeg har slukket og tændt pc og telefon. Jeg har dekativeret og genaktiveret bluetooth i en uendelighed. Jeg har desuden oprettet indgående com-porte på min pc, for at se om det hjalp.

Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal stille op.

For en god ordens skyld, vil jeg lige nævne, at jeg ingen problemer har med at oprette forbindelse, så længe det er min pc, der opretter forbindelse til telefonen, og ikke omvendt.

Dette eksempel er foregået på en PC med Windows Vista Home Premium, men jeg har tidligere prøvet det samme, med andre enheder, samt anden software.
Tidligere forsøgte jeg med en Nokia 6300 på Windows XP, og jeg har også forsøgt mig med en HTC Touch på Vista.

For samtlige telefoner og styresystemer gælder det, at jeg kan oprette forbindelse FRA pc TIL tlf, men ikke den anden vej rundt.

Jeg har i 1 tilfælde oplevet at det fungerede. Via noget software, til fjernbetjening, kaldet Salling Clicker, har jeg oprettet forbindelse til PC, og fjernbetjeningen fungerede. Det var dog på en tidligere telefon, og efter 50 klik, var min licens udløbet.
Jeg gad ikke betale for programmet, så jeg har det ikke længere. Jeg har overvejet at bide i det sure æble, og betale, trods alle de gratis løsninger, som burde fungere, men kan ikke finde klienten til telefoner igen, kun software til PC'en. Uden klient til telefonen, kan det jo ikke fungere. Jeg har kigget på Sallings hjemmeside, men der er tilsyneladende ikke mulighed for at hente software til tlf. Hvordan jeg fandt det sidst, husker jeg ikke.

Nogen der har en anelse om hvad jeg skal stille op, for at oprette forbindelse til PC?
Avatar billede ejldk Nybegynder
04. juli 2008 - 20:56 #1
mon ikke der er noget beskyttelse på pcen?
kunne jeg godt forestille mig, men kan ikke gennemskue hvordan du slår det fra...
hvilken firewall bruger du?
Avatar billede jspot Nybegynder
04. juli 2008 - 21:17 #2
Jeg har ingen firewall på min pc.
Windows firewall er også deaktiveret.
Den eneste firewall jeg benytter mig af, sidder i min router, og er altså ikke i vejen for bluetooth.
Flere forslag?
Avatar billede jspot Nybegynder
06. juli 2008 - 00:20 #3
Jeg må hellere lige tilføje, at jeg prøvede i dag på min bærbare med XP - samme problem.
Jeg prøvede dernæst på en vens bærbare med XP - telefonen connectede ^^
Jeg har spurgt ham, og han har intet gjort for at få bluetooth til at virke, han kører bare standard XP-opsætning.
Nogen ideer til hvad der skiller mine pc'er fra hans?
Avatar billede jspot Nybegynder
08. juli 2008 - 07:43 #4
Det ser ud til jeg har fået løst problemet.
Lukker.
Avatar billede skov_p Praktikant
31. juli 2008 - 07:47 #5
Hvad var løsningen?
Avatar billede jspot Nybegynder
28. oktober 2008 - 18:34 #6
Hej Skov P.
Løsningen var:
medbring dongle til arbejde.
indsæt dongle i arbejds-pc.
opret forbindelse mellem arbejds-pc og tlf.
tag dongle med hjem igen og så er der ik flere problemer.
Tja... jeg blev ikke klogere end det... men det har altså fungeret lige siden jeg satte donglen i min arbejds-pc. Det er en Dell forresten :D