Avatar billede tbuch Juniormester
04. juli 2008 - 10:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp t. OC af Core 2 duo PC

NB jeg er ikke gamer, derfor skulle grafikkortet gerne helst have lov til at være i fred, så den ikke bliver for varmt

Jeg bruger min PC til internet, Videoredigering og billedredigering og Office

Jeg er ude efter en ok OC, men ikke en ekstrem, som forkorter Hardwarens levetid med flere år

Relevante informationer:

PSU:    Antec TruePower Trio 430 EC 430 Watt,

Bundkort:    MSI P6N SLI Platinum
NVIDIA nForce 650i SLI (C55)/nForce 430i (MCP51) chipsæt, Dual Channel DDRII800/PC2-6400,

CPU:    Intel Core 2 Duo E6600
2.40 GHz, 1066 MHz,4 MB L2 Cache Size, LGA 775, 65 nm,

Køler:    ZALMAN CNPS 7700-Cu

RAM:    2 x 1 GB Kingston ValueRAM, 667 MHz/PC2-5300,
CL5, KVR667D2N5/1G

Point gives til den som måske også formår at angive en metode hvorpå, man kan sætte OC til og off men ellers bare en god stabil OC
Avatar billede tbuch Juniormester
06. juli 2008 - 06:00 #1
Okay det er måske ikke lige forummet?
Avatar billede tbuch Juniormester
21. juli 2008 - 08:22 #2
Så lukker jeg ned af om et døgns tid - der er desværre ikke den vilde aktivitet
Avatar billede starknight_is Nybegynder
08. august 2008 - 02:52 #3
Hej tbuch,

for det første, så vil overclocking holde nogen år .. det nedsætter levetiden på dit grej ja, men du har uden tvivl købt en ny pc inden da.

for det andet (hvilket en del nok kan nikke genkendene til) hvad er det så helt præcist du ønsker at opnå med "moderat OC" ?

ud fra det du har skrevet om din PC virker den da til at være over gennemsnittet, udover at RAM måske kunne ændres til dual-channel 800MHz som minimum.

Et eller andet sted... så vil du ikke opnå ret meget når det er videoredigering vi snakker om .. så skal du have noget heftigere hardware hvis du selv syntes det er for langsomt.. resten du siger er småting selv min gamle AMD K6-2 500MHz kan klare.. så Jeg forstår ikke lige hvad du mener med langsomt ?

Jeg kan forstå du nok ikke gider gøre meget mere i dette eftersom der er gået en del tid.. men der skal være en årsag og behov for OC .. og jeg kan ikke lige se det i dit tilfælde.
enten må du lige forklare hvor og hvorfor en OC er nødvendig, så vi ved hvad vi skal gå efter

og hvilken PC er det, selvbygget eller OEM ?
Avatar billede tbuch Juniormester
08. august 2008 - 07:55 #4
Tak for dit svar - jeg havde faktisk lige glemt, at jeg havde denne kørende
Troede ellers jeg var rimelig klar i spyttet - men det kan jeg jo se af dit indlæg, at der tog jeg fejl :-( - Mine svar i dine spørgsmål:

"for det andet (hvilket en del nok kan nikke genkendene til) hvad er det så helt præcist du ønsker at opnå med "moderat OC" ?"

F.eks. mere regnekraft????

"ud fra det du har skrevet om din PC virker den da til at være over gennemsnittet, udover at RAM måske kunne ændres til dual-channel 800MHz som minimum."

Bare lige for at slå fast, så længe man ikke OC så er 667 MHz vel mere end rigeligt?? Er der overhovedet nogen grund til at køre med mere end PC-4300, hvis man nu var ligeglad med OC - PC2-4300 – DDR2-0533 - 0533MHz bus – 4.3GB/s båndbredde (266MHz)= bushasigheden på min E6600. Ja det er selvfølge godt at være ”på den sikre side” så man er sikker på, at Ram-bussen aldrig bliver flaskehalsen i systemet. Og 667 skulle vel have plads til en del OC alligevel vil jeg mene eller hvad (fra 266 til ca. 333 MHz)?

"Et eller andet sted... så vil du ikke opnå ret meget når det er videoredigering vi snakker om .. så skal du have noget heftigere hardware hvis du selv syntes det er for langsomt.. resten du siger er småting selv min gamle AMD K6-2 500MHz kan klare.. så Jeg forstår ikke lige hvad du mener med langsomt ?"

Ja altså jo hurtigere CPU´en er - jo hurtigere får den jo spyttet renderede filer og effekter ud i den anden ende - derfor OC - jeg ville nødig sidde med en AMD-K6-2 500 MHz til det jeg laver - faktisk bruger jeg min PC nærmest til alt andet end spil (DVD, Video, DV, TV-optagelse Lyd og billede - for nu at tage de lidt tungere ting – dog ikke 3D…. - endnu) - Så jeg kan faktisk - ærlig talt - ikke helt forstå, hvor du vil hen, da jeg jo har nævnt dette i starten - med mindre OC kun kan bruges til spil?

"Jeg kan forstå du nok ikke gider gøre meget mere i dette eftersom der er gået en del tid.. men der skal være en årsag og behov for OC .. og jeg kan ikke lige se det i dit tilfælde.
enten må du lige forklare hvor og hvorfor en OC er nødvendig, så vi ved hvad vi skal gå efter"

Du kan tro jeg gider at høre - især hvis jeg kan lære nyt og især hvis jeg i øjeblikket besidder en fejlantagelse - f.eks. at hurtigere CPU speed eller OC om du vil er et must også for videorendering, lydkonvertering, billedeffekter osv osv.
Desuden: Måske blander du en andens indlæg ind i det - f.eks. bruger jeg ikke ordet langsomt nogen steder??? - Men måske antager du bare at jeg synes det er langsomt - Hmmm hvis tingene kan gå hurtigere end hurtigt så er det vel også en rar ting?

I øvrigt er den bygget i mit eget ansigts sved ;-)

Håber dette kaster lidt mere kød af sig og at det nu vil vælte ind med forslag
Avatar billede tbuch Juniormester
14. august 2008 - 12:37 #5
Okay det var måske for stor en omgang??
Avatar billede tbuch Juniormester
18. august 2008 - 10:54 #6
Lukker om et døgn
Avatar billede tbuch Juniormester
19. august 2008 - 16:40 #7
Lukker og slukker