Avatar billede cyaegha Nybegynder
03. juli 2008 - 07:41 Der er 5 kommentarer

program til at skifte mellem komma og punktum på num.tast.

Jeg havde engang et lille enkelt program der havde den ene funktion at kunne skifte om der kom et komma eller punktum på det numeriske tastatur. Det lå i taskbar og skiftede med et dobbeltklik på ikonet. Det har jeg mistet.

Og synes at jeg render ind i programmer der kan remappe hele tastaturet, men mit behov er nu kun lige det enkelte skift. At skifte regional settings i windows hjælper ikke. Behovet er imellem flere programmer som hver især vil have indtastningen på sin måde.

Håber lidt at der stadig findes et lille værktøj til dette, ellers må jeg i gang med noget hjemmeprogrammering. De andre svar her på eksperten har døde links og er flere år gamle.
Avatar billede kabbak Professor
03. juli 2008 - 08:11 #1
ALT+SHIFT skifter ved mig ...,,,,....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2008 - 08:26 #2
ALT+SHIFT skifter mellem de tegnsæt man har aktiveret. Ofte mellem DA og EN. Og i det tilfælde er der hhv "," og "." på "decimaladskillertasten" på det numeriske tastatur. Men:

1) Den sikfter alle taster, så fx æ, ø, å er væk, og ":" , og ";" og andre sidder sjove steder (men man kan skifte tilbage igen med ALT+SHIFT)
2) Det kræver altså man har aktiveret 2 tegnsæt.
Avatar billede cyaegha Nybegynder
03. juli 2008 - 14:14 #3
Takker for en fin løsning. Det er da så bare lidt bøvlet hvis jeg har gang i noget skrivning samtidigt.
Men det er brugbart. Øv, at jeg fik smidt det program væk. Det var et jeg hentede da ing.dk da de stadig havde software.

Erik den får du, for lige at forklare hvad der skulle til. ALT+SHIFT giver altså ikke meget mening, medmindre man har flere tastaturer installeret.
Avatar billede thov Forsker
04. juli 2008 - 01:58 #4
Avatar billede Ahmed Mohammed Praktikant
09. december 2021 - 23:58 #5
vi skal få fat lavet alarm men ik bare en alarm man kan købe i netto vi skal få fat på professor niels