Avatar billede jannikf Nybegynder
02. juli 2008 - 23:13 Der er 9 kommentarer

Kan ikke connecte til mySQL error '80004005'

Hej Eksperter

Har siddet med en side, som før har virket, men nu ikke gør det. Min connection string ser sådan ud:

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=server;Database=database;User=user;Password=password;Option=4;"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

, men den vil ikke connect.

error '80004005'
/admin/server.asp, line 10

Jeg har prøvet med fiktive data i strengen og den melder stadig om fejl, hvilket nok betyder, at den ikke engang når ud for at lede efter databasen. Derfor mistænker jeg at det er odbc-driverne der ikke har det så godt, men hvad siger I?

Samme connection string og system kører fint på andre sider hosted på samme webhotel, men på en anden server, så jeg er næsten sikker på at det er webhotellet den er gal med.

Jeg har iøvrigt prøvet med andre string men lige lidt hjælper det. Det skal lige sige at problemet eksisterer på to sites, der begge ligger på samme server. Er der noget jeg kan gøre for at blive mere sikker i min sag?
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2008 - 23:38 #1
det kan jo bare være at driveren hedder noget andet - fx bare "mysql". Webhotellet må næsten have lidt info om det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juli 2008 - 23:38 #2
Den må skrive noget mere om fejlen?? Hvilket webhotel?
Avatar billede jannikf Nybegynder
03. juli 2008 - 00:39 #3
Det er web10 (talkactive) og jeg bruger samme connection string på en anden server (1.5år gammel).

De skriver selv at man skal bruge:

<%
set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.Open "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=db.ditdomæne.dk; DATABASE=webXXXX; UID=webXXXX; PWD=XXXX;"
%>

http://web10.dk/help/faq/windows_mysql_access

Selv blot hvis jeg copy-paster dette ind i et dokument med kun strengen og en close melder den:

error '80004005'
/admin/server.asp, line 10
Avatar billede jannikf Nybegynder
03. juli 2008 - 00:48 #4
Og nej, den skriver ikke mere om fejlen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2008 - 08:08 #5
Så må du jo spørge dem.
Avatar billede keysersoze Guru
03. juli 2008 - 09:19 #6
jeg ved godt at forslaget er langt ude - men du har lavet forbindelsen i kontrolpanelet right?
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:38 #7
kommet videre?
Avatar billede jannikf Nybegynder
08. september 2008 - 10:44 #8
Ja. Efter en masse bøvl fik jeg skiftet mySQL server og nu har det kørt uden problemer i snart 2 uger (7-9-13).
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 17:39 #9
så et problem på webhotellet?