Avatar billede pama Nybegynder
02. juli 2008 - 20:30 Der er 6 kommentarer

Belkin router mister forbindelsen hver 6. minut

Jeg har medarbejderbredbånds fra TDC. Den router der fulgte med kunne ikke konfigureres, fordi TDC har låst den. Derfor har jeg nu bytten den til et adsl modem og har efterfølgende købt en Belkin router (http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=136521).

Min forbindelse fungerer fint, men jeg bliver smidt af hver 5. - 6. minut. Hvis jeg venter i ca. 10 sekunder, bliver jeg automatisk koblet på igen. Dette fænomen blive ved med at gentage sig og det driver snart mig til vanvid !

Jeg har en fast ip adresse, så derfor har jeg ændret opsætningen på routeren fra en dynamisk setting til en statisk ip adresse, men det hjalp desværre ikke... den smider mig stadig af. Jeg har også opgraderet til nyeste firmware, men uden resultat.

For dem der ikke kender til en Belkin router har jeg lavet en række screenshots fra routerens administrationsside, så I kan se hvilke muligheder der er for at konfigurere routeren:

http://danflyt.dk/tmp/tmp.html

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan ændre i konfigurationen, så den ikke smider mig af hele tiden ?
Avatar billede tonygk Nybegynder
03. juli 2008 - 09:57 #1
Umiddelbart har din router den nteste firmware. Ustabil forbindelse skyldes ofte for gammel netkort driver. Hvis du ikke selv kan finde den nyeste driver til dit netkort, kan du oplyse mig kortets navn og model, så finder jeg den til dig. Husk også at oplyse din styresustem (Windows).
Avatar billede pama Nybegynder
03. juli 2008 - 11:33 #2
Jeg har tidligere brugt sammen pc med samme styresytem (Vista) til at gå på andre netværk uden problemer. Så fejlen skyldes desværre ikke driveren til netkortet.
Avatar billede tonygk Nybegynder
03. juli 2008 - 11:38 #3
Der tager du lidt fejl, da vi snakker om kompatibelitiet problemer, især hvis du har et Intel 4965AG eller AGN netkort
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. juli 2008 - 14:31 #4
Da TDC hævede min hastighed fra 4Mbit til 8Mbit, blev jeg også kastet af i tide og utide. De fandt ingen fejl på linien, men en teknikker, som rigede til mig, forklarede at forbindelsen, så at sige, hang fast med det yderste af neglene. Han anbefalede at vi gik tilbage til 4Mbit, for det ville gøre den stabil igen.

Så hvis din ustabile forbindelse passer sammen med en opgradering til en hurtigere forbindelse, kan det jo være at du også er udsat for det problem jeg havde.
Avatar billede pama Nybegynder
03. juli 2008 - 14:41 #5
Min forbindelse er på 4Mbit. Men det er ikke en opgradering, for jeg havde ikke bredbånd før.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. juli 2008 - 14:47 #6
Efter at have slukket for strømmen til både modem og router, så venter du 10 - 15 sekunder, og derefter sætter du strøm til modem, og når en er oppe at køre, sætter du strøm til routeren.

Giver det ikke en stabil forbindelse, bør du kontakte hotline, og fortælle dem om problemet, og samtidig fortælle dem, at du har rebootet både modem og router.