Avatar billede easy_please Nybegynder
02. juli 2008 - 12:18 Der er 2 kommentarer

Korrekt betaling af købsfakturaer i fremmed valutaer

Når en faktura er i fremmed valuta og summa omregner til DKK så er beløbet aldrig samme som det der faktisk blev betalt ifølge bankudskriften. Det er pga valuta forskellen. Egentlig vil jeg foretrække at skrive det faktiske beløb i kassekladden men så forsvinder fakturaen ikke fra listen over ubetalte. De står som om der ikke betalt noget overhovedet. Hvis ovenstående er forkert så beder jeg om hjælpe til at rette fejlen. Hvis der ikke er noget at gøre ved så har selv 2 løsninger. 1. Jeg postere forskellen på en valuta forskels konto. Den er oprettet under 2850 variable omkst. vareforbrug.
2. Postere forskelen under kreditor 65110 Kreditor, valutaforskel.
Mange tak for et super forum og for enhver hjælp med problemstillingen

/Kenneth
Avatar billede ottobp Novice
30. juli 2008 - 08:09 #1
jamen  du  connecter da blot til  fakturaen  i  FAKTURA-feltet  længst ude til højre i Kassekladden. Det giver muligvis et forkert beløb i forhold til det  som bliver betalt på banken  -  SÅ  BLIVER faktura ihvertfald konstateret betalt
På en næste linie i kassekladden  udligner  du  så på bank  og på en valuta-udligningskonto +/-  hvad du har vundet eller tabt.

mvh
Otto BPetersen  - certific.forhandler af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk
Avatar billede ottobp Novice
30. august 2008 - 10:04 #2
løste det problemet????