Avatar billede sebjlan Nybegynder
01. juli 2008 - 12:31 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Antivirus og firewall

Hej eksperter

Jeg er lidt træt af Norton og søger derfor en anden antivirus- og firewallløsning.

Hvad vil I anbefale?

På forhånd tak
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2008 - 12:37 #1
Avatar billede darrich Novice
01. juli 2008 - 13:05 #2
Hvis du søger en samlet sikkerheds pakke så er Bullguard Internet Security en god løsning til en god pris.
Avatar billede ejldk Nybegynder
01. juli 2008 - 13:24 #3
Jeg bruger AVG som antivirus og windows standard firewall, og har endnu ikke haft problemet med noget af det..
Avatar billede Jensen DK Novice
01. juli 2008 - 14:18 #4
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2008 - 15:44 #5
Hvis det skal være gratis så brug Avast i stedet for AVG.
Min erfaring med AVG er, at det ikke ret godt/sikkert, især ikke hvis pc'en sidder direkte på internettet og ikke bag en lokal firewall.

Hvis jeg skal sammenholde Windows Firewall med forskellige firewalls anmeldt på spywarefri.dk som vejmand linker til, så vil windows firewall lige på ca. 1 stjerne.
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2008 - 15:46 #6
lokal firewall = router med firewall/firewall med router
altså ud over firewall funktionalitet på pc.
02. juli 2008 - 20:22 #7
<darrich>: Den AVG du har 'erfaring med' er sansynligvis den gamle AVG 7.X ! Der er opgraderet/ændret/forbedret en del i den nye AVG8.X ...
Avatar billede sebjlan Nybegynder
03. juli 2008 - 12:25 #8
Okay.

Jeg læste engang, at McAfee skulle være godt, men ingen af jer nævner det.

Hvad synes I om McAfee, Bullguard og Kaspersky - gerne stillet op imod hinanden :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juli 2008 - 13:01 #9
Her kan du læse en test: Norton mod McAfee

http://www.pcworld.dk/art/8941?page=1
Avatar billede darrich Novice
05. juli 2008 - 17:29 #10
Lige for at sikre informationen i tråden.
Ja, det er AVG 7.x min erfaring er baseret på.
09. juli 2008 - 12:54 #11
(Skal du vide mere ?)
Avatar billede sebjlan Nybegynder
09. juli 2008 - 13:12 #12
Ja, jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre om nogle af jeres erfaringer med fx McAfee og Kaspersky.

Og jeg kunne ikke tænke mig gratis antivirus. Jeg har en forestilling om, at "der bliver gjort mere ud af det", hvis man betaler for det.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juli 2008 - 13:59 #13
Bruger ikke penge til sådan noget som kan fås gratis, så der er ingen erfaringer, du må ikke tro at det er bedre fordi man betaler for det.
Avatar billede sebjlan Nybegynder
14. juli 2008 - 14:32 #14
Tak for hjælpen!

@ vejmand: Er det, fordi du ikke vil have point, at du ikke lægger svar? :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2008 - 19:02 #15
Velbekomme, ville bare være sikker på du kunne bruge mit input.  :-)