Avatar billede sprucemoose Nybegynder
01. juli 2008 - 10:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Timestatistik i excel

Hej

Jeg har brug for at lave et regneark, der samler/lægger sammen fra en masse andre ark.

Forklaring:
Jeg har et ark for hver medarbejder med et underark for hver måned + en total for året. Deri indtastes deres timeantal for hver dag, med overarb. osv.

Det jeg har brug for er et ark der samler alle de medarbejdere i et ark opdelt på samme måde med en måned for hvert underark osv.

Det kan man også godt rimeligt nemt ved alm. formler, men problemet er at der vil komme mange nye ark til hele tiden med nye medarbejdere, og disse skal regnes med. Det må være muligt at lave en formel der tager alle de excel-ark der ligger i en mappe og regne sammen. De er alle ens på nær navnet på arket som er medarbejderens navn. Hvis jeg hver gang en ny kommer til skal rette alle formelfelter til med endnu et ark der skal med i den samlede så bliver det umuligt at administrere.. Måske en access database var bedre, men det er hverken jeg eller dem der skal bruge det ret skrap til.

Mvh
Sprucemoose
Avatar billede supertekst Ekspert
01. juli 2008 - 11:13 #1
Tror du ikke at VBA kunne være en mulighed?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
01. juli 2008 - 11:34 #2
jeg tror egentlig man kunne lave det nemt og fint med en Access database med et indtastningsbillede til hende der skal taste data ind og så en søgefunktion til at trække data ud på en bestemt medarbejder. Men er ikke så skarp i det at jeg kan få det lavet rigtigt fra starten, og der skal lægges mange timer i indtastningen. Der er måske i omegnen af 100 mand der skal have deres data ind for hver dag.

VBA = Visual basic?
Avatar billede supertekst Ekspert
01. juli 2008 - 14:27 #3
VBA = Visual Basic for Applications - d.v.s et programmeringssprog, der specielt er rettet mod de forskellige applicationer i Office-pakken. VBA muliggør også, at de enkelte applicationer kan arbejde sammen - f.eks.: foretage indtastning via en Userform*) i Word - gemme det indtastede i Access & og trække data ud i Excel - for nu "at sætte det på spidsen". I det nævnte behøver brugeren overhovedet ikke at se noget til Access databasen.

*)
Userform er en dialogboks/skærmbillede, der ligeledes kan designes via VBA - helt efter hvilken funktionalitet, der ønskes.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
01. juli 2008 - 14:42 #4
Se det ville jo være smart.. Lidt bedre end kun med access, men der er jeg også blank hehe..
Avatar billede supertekst Ekspert
01. juli 2008 - 14:54 #5
Det kan der evt. gøres noget ved - evt. kontakt mig direkte: pb@supertekst-it.dk - hvis du er interesseret i at bevæge dig udenfor "Eksperten".
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
01. juli 2008 - 15:13 #6
jeg har sendt dig en mail.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. juli 2008 - 23:19 #7
Er modtaget - model under udarbejdelse..
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juli 2008 - 10:13 #8
System udviklet og afleveret
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
11. juli 2008 - 10:16 #9
Ordnet udenom eksperten med hjælp fra Supertekst..

Det spiller bare.