Avatar billede nolex32 Nybegynder
01. juli 2008 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PadLeft() på string som vises i pickliste

Hejsa
Har en pickliste som skal vise en kombination af nummer + navn, men nummer skal altid optage 12 tegn. Til det formål bruger jeg PadLeft(12) metoden. I debug mode kan jeg se at min string bliver tilført de ekstra blanke tegn, men når den vises i min pickliste så er alle blanke ekstra tegn forsvundet.
Er det standard at en pickliste fjerner ekstra blanke tegn og kan dette omgås?

/C
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. juli 2008 - 09:28 #1
I html bliver alle ekstra blanke tegn fjernet, det er noget som sker i browseren. I stedet for at sætte ind mellemrum kan du sætte ind   som er en "non breaking space" i xhtml.

PadLeft(12).Replace(" ", " ");
Avatar billede nolex32 Nybegynder
01. juli 2008 - 09:29 #2
Løste det sådan:

string padding = "";
for (int i = obj.productnumber.Length; i < 13; i++)
{
padding +=  Server.HtmlDecode("&#160;");
}

row["value"] = obj.productnumber + padding + " : " + obj.name;
Avatar billede nolex32 Nybegynder
01. juli 2008 - 09:30 #3
Det var måske et nemmere alternativ :-)
Avatar billede nolex32 Nybegynder
01. juli 2008 - 09:34 #4
Sådan:

row["value"] = obj.productnumber.PadRight(12).Replace(" ", Server.HtmlDecode("&#160;")) + " : " + obj.name;

Skal lige bruge en Server.HtmlDecode eller skriver den bare &#160;.

>> aaberg80, laver du lige en svar?
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. juli 2008 - 09:57 #5
Du har helt ret, jeg glemte Server.HtmlDecode(). Godt du fandt ud af det.

Og et svar... :-)