Avatar billede matfri Nybegynder
29. juni 2008 - 21:58 Der er 6 kommentarer

Hotel og domæne

Hej,

jeg har oprettet webhotel hos one.com, og ville gerne have at de også tog sig af domænet. Da det er under 60 dage siden at jeg oprettede domænet har jeg ikke mulighed for at flytte det, så derfor ligger det hos active24.dk.

Jeg har modtaget en mail fra one.com, om at jeg kan benytte deres navneserver indtil domænet kan flyttes. I den forbindelse har jeg modtaget 2 adresser og 2 ip-adresser.

Jeg er ikke den vilde haj til sådan noget, så jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte tingene op for at det virker?

Hvad skal jeg skrive i host og destination og hvilken record type skal jeg vælge?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juni 2008 - 22:56 #1
Er det et .dk eller .com eller ... hvilket slags domæne er det?

Du skal sikkert bare skifte navneserver, og ikke bekymre dig om andet.
Avatar billede matfri Nybegynder
29. juni 2008 - 23:12 #2
Det er et .com domæne.

Jeg skal ikke flytte domænet, fordi jeg har oprettet inden for de seneste 60 dage. Vil jo gerne have siden op og stå så hurtigt jeg kan.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juni 2008 - 23:29 #3
Ok, så bør active24.dk stille et kontrolpanel til rådighed, hvor navneserverne kan ændres. Jeg kender dem ikke, men det er altså ret normalt.
Avatar billede matfri Nybegynder
29. juni 2008 - 23:47 #4
Det er muligt at ændre host, destination og record type hos active24.dk.

Jeg ved bare ikke hvilke værdier jeg skal indsætte i hhv host, destination og record type, for at lave den korrekte henvisning til hotellet?
Avatar billede justrace Novice
29. juni 2008 - 23:56 #5
Sådan som jeg læser det, skal du logge på hos one.com og lave en A-record med:

ditdomæne.tld, www.ditdomæne.tld, mail.ditdomæne.tld.

... og destination til dem er den ene af de ip-er du har fået.

Helt hvordan er jo ikke nemt at anvise her med de få oplysninger. IP'erne burde nu ikke være ret hemmelige da de er adressen til din hjemmeside.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juni 2008 - 08:21 #6
IP-erne er nu nok adresser til deres navneservere. Prøv lige support på active24.dk og be' om at få at vide hvordan man ændrer navneservere. Du kan sikkert gå ind og lave noget for hver enkelt af de records, som one.com sætter op, men det er nu mere besværligt.