Avatar billede mbd77 Nybegynder
29. juni 2008 - 21:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dell 2208WFP - opløsning "krymper" ikke skærmen?!

Heysan.

Jeg sidder med en ny Dell 2208WFP skærm. Den skulle kunne køre optimalt med en opløsning på 1680 X 1050 - men sætter jeg mit skærmkort til denne opløsning, så bliver ikonerne ikke mindre, til gengæld fylder skrivebordet mere end skærmen... Altså forstået på den måde, at der er mere skrivebord uden for skærmens kanter, og disse kommer frem når jeg kører musen derud, så flytter billedet sig med rundt (lidt svært at forklare...)
Mit skærmkort er et Nvidia GeForce FX5200.

Jeg vil gerne have nogle mindre mindre ikoner på mit skrivebord - please hjælp.

Mvh Morten
Avatar billede snowball Novice
29. juni 2008 - 21:47 #1
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
29. juni 2008 - 21:56 #2
har du samme problem med 1280x1024?
Avatar billede mbd77 Nybegynder
29. juni 2008 - 22:45 #3
Jeg kører XP - og har de nyeste drivere. Jeg har prøvet at installere drivere efter snowballs links, men det har ikke ændret noget.

Når jeg kører med 1280x1024, er der ingen forskel i størrelsen på ikoner på skrivebordet (iforhold til 1680x1050) - men nu kan det hele være på skærmen - altså fylder det hele ud.
Avatar billede mbd77 Nybegynder
30. juni 2008 - 19:54 #4
Hmmmm - fandt selv løsningen.

Når jeg sætter min maskine til med VGA-kablet, så løser det problemet. Har prøvet frem og tilbage nu et par gange - og problemet er der kun med DVI-kablet (har prøvet 2 forskellige)!

Jeg troede egentlig at DVI var bedre - digitalt osv, men det er åbenbart "the old fashion stuff" som styrer... ;-)

Nå, men tak for deltagelsen i min søgen

Mvh MBD