Avatar billede larsjansen Nybegynder
29. juni 2008 - 18:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 Harddiske

Hej alle

Jeg har fundet en harddisk fra min gamle computer. Kunne mægte godt tænke mig at se hvad der ligger derpå, men jeg har lidt problemer mht. tilslutning af nr. 2 harddisk.

Jeg kan forstå, at såfremt de skal køre sammen, skal min 2. harddisk fungere som "slave"? Jeg ved dog ikke hvordan jeg sætter den som det. De jumpere der skulle være på den kan jeg ikke se.

Jeg vil ikke afvikle programmer, spil eller noget, bare flytte evt. musik og billeder til mit nye drev (eller uploade via nettet hvis 1. option ikke er mulig)

Hvad gør jeg? (skulle mene, at begge harddiske er IDE, de har dog forskellige tilslutninger i kablerne, tror det er fordi den ene er nyere end den anden)
Avatar billede justrace Novice
29. juni 2008 - 19:04 #1
Hvis de ikke har ens stik, er det ikke samme type.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
30. juni 2008 - 10:01 #2
Tror den nye af dem er SATA.. hvis den har et meget lille stik, så er det SATA.. og den anden IDE..

SATA = http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/hdd_sata_connected.jpg

IDE = http://everythingaboutideharddisk.com/wp-content/uploads/2007/11/everythingideharddisk-post-3.jpg

og og bare sæt din IDE harddisk på et kabel for sig selv, så burde den gerne kunne starte uden problemer..