Avatar billede kenw Nybegynder
29. juni 2008 - 17:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan godt modtage, men ikke sende mails fra Outlook?!

Hej eksperter!

Jeg har et stort problem når jeg prøver at bruge min arbejdsmail på min bærbare computer (den virker fint hjemme på den stationære). Jeg kan ikke sende mails, men kun modtage!

Jeg har prøvet en hel del løsninger synes jeg:

- Ændret udgående port fra 25 til enten 366 eller 587

- Ændret udgående server fra den oprindelige: mail.moveon.dk til mail1.stofanet.dk, da jeg pt. prøver på en Telia internetforbindelse

- Fjernet krydset i "Server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse", samt prøvet med både "Samme indstillinger til indgående post" og udfyldt brugernavn og password manuelt.

Men ingenting hjælper!

Når jeg prøver at teste konto-indstillingerne får jeg følgende fejl:

Send test-e-mail: Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - er der nogen som kan hjælpe?

/kenw
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2008 - 18:07 #1
Prøv denne i udgående server: smtp.telia.dk
Avatar billede kenw Nybegynder
29. juni 2008 - 19:18 #2
Og hvilken port skal jeg vælge til udgående post - 25 eller 587?
Avatar billede kenw Nybegynder
29. juni 2008 - 19:20 #3
Hm, det virker hverken med det ene eller det andet... Andre gode forslag? :)
Avatar billede kenw Nybegynder
30. juni 2008 - 10:12 #4
Oplysninger:

Server til indgående post: mail.moveon.dk
Server til udgående post (SMTP): mail.moveon.dk

IKKE hak i "Kræver logn... (SPA)"

Hak i "Server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse" og "Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post".

Indgående post (POP3) bruger port 110, og udgående post (SMTP) bruger port 25.

Men det virker ikke?!

/kenw
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2008 - 16:34 #5
Du skriver at den virker fint hjemme på den stationære.
Hvilken internet-udbyder bruger du der?
Avatar billede kenw Nybegynder
30. juni 2008 - 19:37 #6
Hm, jeg bor på kollegie, mener vi har TDC... Og der virker det fint med foregående oplysninger! :o)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2008 - 22:08 #7
Prøv at kontakte Telia, de må kunne hjælpe dig så.......
Avatar billede kenw Nybegynder
30. juni 2008 - 22:10 #8
Okay, det vil jeg prøve, tak for det...
Avatar billede kenw Nybegynder
30. juni 2008 - 22:12 #9
Lader dog lige spørgsmålet stå åbent indtil jeg finder en løsning... ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2008 - 00:29 #10
Det er bare ok, håber det lykkes for dig.  :-)
Avatar billede kenw Nybegynder
01. juli 2008 - 10:21 #11
Kæft jeg er en klovn... Jeg skulle benytte Telias server mail1.stofanet.dk og sætte FJERNE krydset i "Server til udgående post kræver godkendelse"! En kombi jeg ikke lige havde prøvet... :oP Men virker det nu!

Tak for hjælpen ellers vejmand, du er en skrap ekspert herinde, har jeg bemærket, der kan svare på lidt af hvert... ;)

/kenw