Avatar billede newyork Nybegynder
29. juni 2008 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar til billedredigering?

Hej.

Jeg skal snart til at købe min første bærbar, så derfor er jeg lidt i tvivl om hvilken model, jeg skal vælge. Efter en del søgning er jeg kommet frem til to modeller, som måske kan bruges.

Den ene:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=444407&Specs=true

Den anden:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383156&Specs=true

Min computer skal bruges til mange alm. ting som f.eks. studieopgaver. Men den skal også bruges til en del billedredigering af RAW-filer, hvilket kræver en del. Især hvis man også skal fremvise dem (dias). Derfor vil jeg gerne have en computer som både er hurtig, har mange ram, god skærm, okay harddisk størrelse (dog ikke det vigtigste) og så skal den også helst have sit eget grafikkort, hvilket den ene model godt nok ikke har.

Mit budget er omkring 6-7000kr.

Er der nogen, som kan komme med et godt bud?? Og er der nogen af de foreslået modeller, som kan bruges??
Avatar billede m-stengaard Nybegynder
01. juli 2008 - 19:02 #1
Hvor vigtig er vægt og batterilevetid ?
Avatar billede m-stengaard Nybegynder
01. juli 2008 - 19:10 #2
Ved køb af bærbar synes jeg ofte man betaler temmelig meget ekstra hvis man skal have ekstra RAM (over 2 GB), og udvalget bliver betydelig mindre. Der er dog mulighed for at spare en del ved selv at eftermontere RAM op til det ønskede antal GB. Dog skal man huske at sikre sig at maskinen understøtter den ønskede mængde RAM.
Avatar billede newyork Nybegynder
12. juli 2008 - 15:29 #3
undskyld den lange ventetid. Jeg har besluttet at vente lidt med denne computer.. Men tak for svaret
Avatar billede newyork Nybegynder
12. juli 2008 - 15:30 #4
lukker