Avatar billede andreasjoe Nybegynder
29. juni 2008 - 12:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vista Firewall

Hej Eksperter!

Har søgt og søgt på dette emne men kan ikke lige finde specifikt hvad jeg søger.
Har lige fået ny bærbar med Vista, hvor der fulgte Norman Antivirus og Firewall med. Problemet er bare at firewallen ikke virker med Vista.
Er der nogen der kan anbefale en gratis firewall eller skal jeg bare køre med den der er indbygget i Vista?

På forhånd tak.

Andreas
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. juni 2008 - 13:12 #1
Normans firewall burde nu kunne køre med Vista. Hvilken fejl får du ?

Vista`s firewall yder lige så god _indgående_ beskyttelse som enhver anden firewall. Problemet er mere at få overvåget hvad der starter og kører på maskinen, og der er et antivirus ikke godt nok. Comodo`s firewall med Defense+, kan anbefales http://www.personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
29. juni 2008 - 13:13 #2
Jamen får slet ikke nogen fejl. Kan bare ikke få det til at køre... De skriver også på deres hjemmeside at det ikke virker med vista.

Vil det sige at du bare synes jeg skal køre med Norman antivirus og Vistas firewall?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. juni 2008 - 13:29 #3
Tror bare du har fået en gammel version. Den burde kunne opdateres til at fungere på Vista. Deres suite med firewall og det hele, kan godt køre på Vista http://www.norman.com/Support/vista/

Hvis det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre, så anbefaler jeg du bruger Comodo i stedet for Vista firewallen. Den giver dig kontrol over hvad der starter på maskinen.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
29. juni 2008 - 23:10 #4
Har prøvet den der suite, men den virker sq ikke med firewallen. Det er meget mærkeligt... Men ellers kan jeg da prøve commodo.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
29. juni 2008 - 23:53 #5
Er du sikker på at antivirussen i det hele taget virker ? Hvis det var mig, så hældte jeg det hele ud, og installerede noget der virker.

Kaspersky hvis du vil betale (komplet pakke eller antivirus alene) http://www.kaspersky.dk/home/estore/index.rsys eller Avast gratis http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html (Kun antivirus. På Dansk lidt nede på siden.

Det er mine anbefalinger
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
30. juni 2008 - 00:11 #6
Ja, ser nu ud til at antivirusen virker fint så den tror jeg bare jeg beholder. Tror jeg vil prøve at hente den commodo du snakkede om. Har du et link til den? Og lav lige et svar så jeg kan give dig point ;-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. juni 2008 - 00:35 #7
http://www.personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html Husk lige at afinstallere Norman firewallen først ;)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. juni 2008 - 10:15 #8
Tak for point
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
30. juni 2008 - 10:26 #9
Mange tak for hjælpen ;-)
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
30. juni 2008 - 10:41 #10
Lige et sidste spørgsmål. Skal jeg slå Vistas firewall fra eller skal jeg køre med begge dele?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. juni 2008 - 16:17 #11
Jeg ville slå Vista firewallen fra. Så er der ikke nogen risiko for konflikter.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
05. juli 2008 - 17:53 #12
Takker