Avatar billede larsbb Nybegynder
28. juni 2008 - 16:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværksopsætning

Jeg har efterhånden fire eksterne harddiske med en masse filer, bl.a. film og musik som jeg gerne vil have lidt lettere adgang til, end at skulle forbinde via USB hele tiden. Samtidig har jeg en anden computer der også gerne skulle kunne tilgå disse filer og en printer som begge computere skal kunne bruge. Oveni dette har jeg en projektor, som gerne skulle kunne vise disse film osv uden, at skulle gennem de to bærbare computere.

Alt dette skal være trådløst.

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan det skal sættes op. Jeg vil mene at der skal en router og en form for netværksharddisk/stationær computer, men er det nok?

Jeg har kigget lidt på følgende router:

http://www.pcworld.dk/art/10001?page=9

Jeg ved dog ikke om det er overkill. Dog skal det siges at penge ikke er noget problem, det skal bare fungere så gnidningsfrit som muligt.

Nogen forslag?
Avatar billede larsbb Nybegynder
05. juli 2008 - 14:41 #1
Anyone at all?
Avatar billede erp Nybegynder
18. juli 2008 - 23:34 #2
Den trådløse router er et helt fint valg. Kombiner dette med et Network Attached Storage - f.eks Synology's http://www.synology.com/enu/products/CS407/index.php som du kan sætte op i et RAID5 for sikkerheden så er du godt kørende.
Avatar billede larsbb Nybegynder
25. november 2008 - 17:40 #3
Har du evt. et link til en guide, hvor man kan læse mere om opsætning af en sådan NAS med raid osv.? Aner intet om det, men det interesserer mig voldsomt.
Avatar billede erp Nybegynder
26. november 2008 - 04:53 #4
Prøv at kigge i bruger manualen for f.eks. synology 400 serien idet den kan benytte raid5 - men det er meget simpelt at sætte op - de foregår normalt via en "wizard" som spørger dig hvad du ønsker.
http://www.synology.com/enu/support/download.php her finder du den danske user manual/bruger manual ca. halvvejs nede på siden.
Avatar billede larsbb Nybegynder
26. november 2008 - 12:05 #5
Cool, ellers kan jeg vist også finde svar på google osv. Smid et svar, så vi kan få lukket denne efterhånden ret gamle tråd :)
Avatar billede erp Nybegynder
26. november 2008 - 21:08 #6
Tag du bare dine point selv, og held og lykke
Avatar billede larsbb Nybegynder
27. november 2008 - 07:37 #7
Svar