Avatar billede philipn Nybegynder
27. juni 2008 - 21:56 Der er 3 kommentarer

IP Kamera hjælp til opsætning

Hej alle i kloge mennesker,

Jeg har dags dato købt et D-link DCS-3420 IP Cam.

Der er nu gået adskillige timer med forsøg, og stadig intet fungerende resultat.

Kameraet er tilsluttet routeren med kabel og kan sagtens findes på netværket med det medfølgende software "Installation Wizard".

Nu er kameraet blevet tildelt adressen 192.168.1.121.

forsøger jeg så at logge ind via min browser fortæller den mig at "Webstedet kunne ikke vises".

Hvad er det jeg gør galt? skal jeg opsætte noget i min router? (Netgear Rangemax gigabit WNR854T) eller er det noget helt andet?

Har læst en masse om port forwarding mv. men er det ikke kun når man har adgang lokalt, men vil have adgang via WAN/remote access ?
Avatar billede jakobcl Nybegynder
30. juni 2008 - 20:44 #1
Hej Philipn,
Hvis ikke prövet, så pröv med en anden PC. Det kan väre IE der driller.
Avatar billede philipn Nybegynder
01. juli 2008 - 08:23 #2
Hej Jakob,

Jeg fandt ud af, at det er microsoft silverlight der går ind og blokerer for D-link systemerne.

Dog mangler jeg blot at få SMTP til at virke på kameraet så den kan sende mails.

Da det ikke er muligt at skifte port på SMTP serveren i kameraet, går jeg ud fra at det er port 25 den vil bruge som standard? Jeg har prøvet at bruge min ISP's mailserver til udgående post (smtp.mail.dk/asmtp.mail.dk) og det er den ikke meget for.
Avatar billede erp Nybegynder
18. juli 2008 - 23:42 #3
jeg antager at du nævnte navnet på to mailservere blot adskildt med et "/" ikke ?
Har du sat DNS op på kameraet, ellers kan den jo ikke slå adressen op for hhv. smtp.mail.dk og asmtp.mail.dk
Hvis du ikke kan eller vil sætte DNS op, kan du prøve med smtp.mail.dk's ip adresse : 195.41.46.251