Avatar billede hebsbebs Nybegynder
26. juni 2008 - 15:48 Der er 6 kommentarer

120 Gb Lacie 2.5" ekstern kan ikke modtage store filer

Jeg en 6,5 Gb stor fil, liggende på min laptop. Denne fil skal flyttes over til min lille Lacie 2.5" eksterne 120Gb harddisk.
Den kan sagtens modtage 4.5 Gb store filer, men når jeg forsøger denne 6,5 Gb fil, siger Lacie at der ikke er tilstrækkelig med plads (Lacie er tom og har 120Gb free space).
Hvad kan der gøres for at filen kan flyttes over på den 2,5 eksterne disk.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 15:50 #1
Kører du FAT32 er max. 4Gb
Avatar billede pidgeot Nybegynder
26. juni 2008 - 15:51 #2
Den mest nærliggende konklusion ville ellers være at den er formateret som FAT32, men du siger du kunne have en fil på 4.5 GB - og det kan man ikke med FAT32.

Bare til kontrol, det er ikke en tastefejl med de 4.5, vel?
Avatar billede draco999 Nybegynder
26. juni 2008 - 16:13 #3
Reformat til NTFS
Avatar billede haverslev Novice
26. juni 2008 - 19:22 #4
For at convertere drevet fra FAT til NTFS, så udfør nedenstående.
Du mister / ændre ikke på dine data eller opsætninger ved det
Hvis dit drev hedder andet en c, så ændre du blot drevbogstavet i nedenstående:
Klik på start, klik på KØR
Skriv følgende i feltet: convert c: /fs:ntfs    (husk mellemrummet) + tryk OK
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
26. juni 2008 - 19:50 #5
kan jeg ikke bare højreklikke på mit Lacie eksterne drev og vælge Formater og vælge NTFS ??
Avatar billede haverslev Novice
26. juni 2008 - 20:01 #6
Jo, hvis IKKE der er noget derpå du skal gemme osv. - så blot formateret den til NTFS