Avatar billede pierrehusted Nybegynder
26. juni 2008 - 06:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg et galleri-system med tagging?

Jeg har søgt, men ikke kunnet finde et godt galleri-system, som kan de ting jeg har brug for.

Galleri-systemet SKAL være:
- Open source eller lign eller være forholdsvis billigt at købe licens til.
- Programmeret i PHP imod en MySQL database.

Galleri-systemet SKAL kunne:
- Håndtere brugerlogin (som gerne skal kunne spille sammen med vBulletin).
- Håndtere brugeruploads (i nye eller eksisterende gallerier).
- Håndtere tagging af folk på selve billederne (lidt som Facebooks kasser omkring folk).
- Håndtere sted/emne/arrangement tagging på billederne.

Galleri-systemet må gerne kunne:
- Lave søgninger på tværs af gallerier på de forskellige tags.
- Håndtere tagging af folk på billederne udfra brugerdatabase.
- Kunne generere en tag-cloud med de mest populære tags.
- Kunne tage imod karakterer på billederne.
- Vise en Top 10 liste over billeder - på tværs af alle gallerier.
- Kunne tage imod kommentarer på billederne.
- Generere en side med et tilfældigt billede (udfra nogle kritererier, som f.eks. vist et antal gange eller en hvis karakter).
og en masse andre sjove ting og sager.

Er der nogen som har gode forslag til hvor jeg finder sådan et galleri-system??
Avatar billede darrich Novice
26. juni 2008 - 09:11 #1
Coppermine er det opensource gallery som er mest ud bredt (ala PHPBB forum)
http://coppermine-gallery.net/
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
06. juli 2008 - 19:36 #2
Tja, mest udbredt gør jo ikke nødvendigvis at det har de funktioner jeg har brug for.
Men her er nogle point.
Avatar billede darrich Novice
07. juli 2008 - 14:43 #3
det skulle have de fleste funktioner som du lister.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
07. juli 2008 - 16:19 #4
OK, det har jeg desværre ikke kunnet finde - altså tagging af folk på selve billederne og keywords. Måske er det bare mig der ikke kigger godt nok efter...

Eller kender du noget plug-in, som kan klare det??
Avatar billede darrich Novice
08. juli 2008 - 12:48 #5
Har ikke selv lavet noget med tagging ala det du skriver, men der findes masser af
add-ons til Coppermine på nettet.
Forumet på sitet er et sted at finde add-ons.
Direkte link
http://forum.coppermine-gallery.net/index.php?board=84.0
Avatar billede darrich Novice
08. juli 2008 - 12:55 #6
Vist noget ala dette
http://forum.coppermine-gallery.net/index.php/topic,41715.0.html