Avatar billede odajensen Nybegynder
26. juni 2008 - 05:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Soegning i myob

Hej Eksperter,

MYOB Accounting software - er der nogen der kender det og kender gode tips og tricks til soegning?

eller et ad-on program man kan bruge til at soege i MYOB?

Det vil spare masser af tid for mig og min arbejdsplads (og ja systemet blir skiftet ud en dag)

Forudsaetningerne er som foelger:
- Koed eksportvirksomhed, ordrer memo i MYOB = et jobnummer, som ikke giver noget cue om hvad ordren indeholder men er faelles for salg (kunden) og koeb (vores leverandoer)
- Gamle ordrer bruges som reference for nye ordrer, feks vedroerende produkt specifikationer (lange og detaljerede) og salgs og koebs priser
- Man kan soege paa job nummer, kunde, leverandoer, invoice nummer og koebsordre nummer i systemet
- Naar man skal finde en gammel ordre for at se en tidl salgspris eller specifikation og ikke ved praecis hvornaar det var eller kender job nummer, er man noedt til at aebne listen over jobs til den pagaeldende kunde (eller leverandoer) een efter een fra den lange liste man faar naar man fks soeger paa kunden. og lede efter produktet / prisen, som efter en naal i en hoestak. Der kan vaere mange hundreder.
- som det maeske anes, er jeg paa jagt efter en saadan gammel detalje!!!! Min chef har sagt at jeg skal finde den detalje og det tager timer... jeg har meget andet at lave...

Jeg vil give et ubegraenset antal points for en rigtig loesning, alle dem jeg har (kunne kun afsaette 200 pt jf regler)

HJAELP.

Tak.

Anne
Avatar billede odajensen Nybegynder
26. juni 2008 - 05:45 #1
Eller: nogen som ved hvor jeg kan finde svar paa mit spoergsmaal?
Har soegt med Google, i MYOB user forums etc, nedslaende.
Avatar billede odajensen Nybegynder
12. juli 2008 - 03:23 #2
Tilføjelse til:
"- Man kan soege paa job nummer, kunde, leverandoer, invoice nummer og koebsordre nummer i systemet"
men ikke i kombination, så var det jo let nok.

Eftersom der åbenbart ikke er nogen der kan svare, er der nogen der kan henvise til hvor jeg kan finde svar (hvis det findes)

(Ikke de MYOB forums der er tilgængelige på internettet, det har jeg prøvet)
Avatar billede odajensen Nybegynder
06. januar 2009 - 09:43 #3
Nope.