Avatar billede joggeren Nybegynder
25. juni 2008 - 17:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Flere kriterier

Jeg har en forespørgsel, hvor jeg gerne vil have den til udvælge ud fra samme kriterie, dog på flere felter.

Den skal tage vise data, såfremt at der i den pågældende kolonne ingen data er. Det skal den gøre med 5 kolonner, og kriteriet er ikke, at den kun skal vise poster, såfremt der ingen data er i de 5 kolonner, men hvis bare der mangler i en af dem.

Det eneste den skal sortere fra, er hvis alle 5 kolonner indeholder data.

Hvordan fikser man det?
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2008 - 17:53 #1
Prøv at indsætte kriteriet i alle kolonner på samme linie. På den måde er det et "Og" kriterie, så ingen kollone må ikke være tomme (Null):

Is Not Null
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2008 - 21:50 #2
SELECT DinTabel.Kolonne1, DinTabel.Kolonne2, DinTabel.Kolonne3, DinTabel.Kolonne4, DinTabel.Kolonne5
FROM DinTabel
WHERE (((DinTabel.Kolonne1) Is Null)) OR (((DinTabel.Kolonne2) Is Null)) OR (((DinTabel.Kolonne3) Is Null)) OR (((DinTabel.Kolonne4) Is Null)) OR (((DinTabel.Kolonne5) Is Null));
Avatar billede joggeren Nybegynder
26. juni 2008 - 09:03 #3
Tak... jeg er ikke så god i SQL - den ser således ud nu:

SELECT EDI_1.Delivery, EDI_1.Item, EDI_1.SaTy, EDI_1.[Sold-to pt], EDI_1.Material, EDI_1.[Bill doc], EDI_1.GM, EDI_1.GS, EDI_1.GoodsMovSt, EDI_1.[Created on], EDI_1.Created, EDI_1.Plnt, EDI_1.[PO Number], EDI_1.TrTy, EDI_1.[Comm code], EDI_1.Orig, EDI_1.[Net weight]
FROM EDI_1;

De 5 der skal filteres på er PO Number    TrTy    Comm code    Orig    Net weight
Avatar billede mugs Novice
26. juni 2008 - 09:10 #4
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2008 - 20:43 #5
SELECT EDI_1.Delivery, EDI_1.Item, EDI_1.SaTy, EDI_1.[Sold-to pt], EDI_1.Material, EDI_1.[Bill doc], EDI_1.GM, EDI_1.GS, EDI_1.GoodsMovSt, EDI_1.[Created on], EDI_1.Created, EDI_1.Plnt, EDI_1.[PO Number], EDI_1.TrTy, EDI_1.[Comm code], EDI_1.Orig, EDI_1.[Net weight]
FROM EDI_1
WHERE (((EDI_1.[PO Number]) Is Null)) OR (((EDI_1.TrTy) Is Null)) OR (((EDI_1.[Comm code]) Is Null)) OR (((EDI_1.Orig) Is Null)) OR (((EDI_1.[Net weight]) Is Null));
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2008 - 21:17 #6
Har du prøvet nogle af sql'erne eller har du brug for assistance!~)