Avatar billede caand Nybegynder
25. juni 2008 - 11:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

xp hom og vista i netværk

Hej.
Jeg er ved at sætte et lokaltnetværk op til deling af filer i hjemmet. MEN, Computeren med xp home kan godt finde vista, men den spørg om et brugernavn og kode.. Der er bare ikke tilgeviet nogen kode på vista. Computeren med vista kan derimod slet ikke finde xp.

Jeg har slået firewall fra på begge så det er ikke den der blokere.
Avatar billede help2day Nybegynder
26. juni 2008 - 08:00 #1
har du kørt en guide i xp til at dele din xp maskine. ? det skal du inden du kan se den xp på din vista pc- den gide kan du finde i netværk i xp.
Avatar billede osigaard Nybegynder
26. juni 2008 - 21:22 #2
caand

For at få dit Netværk til at fungere, så du kan se den XP-maskine og evt også udveksle filer m.m., skal du i Delingscenter (Netværksforbindelser), på din Vista-maskine, sikre at netværket er sat op som Privat-netværk og ikke Offentlig(Public).
Er netværket på Vista-maskinen markeret som Offentlig, vil Vista-maskinen kun vise sig selv og du vil ikke få adgang til dit lokale netværk og kan derfor heller ikke benytte lokalnetværkets resourcer.
Dette skyldes forbedrede sikkerhedsindstillinger i Vista.
Begge maskiner skal også tilhøre den samme arbejdsgruppe  Workgroup.

Man skal huske at aktivere fil og udskriftdeling og altså tillade netværksdeling af resourcer på begge maskiner.

Eks. En Printer skal være delt, for at en anden PC på nettet kan bruge den.
En Mappe med filer påp en PC, skal være gjort delt for hele netværket/netværksdeling, for at andre PC på nettet kan se den.
Avatar billede caand Nybegynder
30. juni 2008 - 14:20 #3
ubesvaret