Avatar billede wackey Nybegynder
25. juni 2008 - 10:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Processor temperatur, 85 grader?

Hej alle.

Jeg tror jeg har et problem.. min pcocessor på mit mediacenter, bliver så varm at jeg ikke kan rører ved kabinettet..

CPU Type  AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3500+

Har installeret Lavalys EVEREST Ultimate Edition, for at aflæse temperaturern på cpu og bundkortet..
og der sagde den ligeomkring de 85 grader på cpuen og 72 grader på bundkortet..

Har ikke cloket den eller noget.. stillet lidt ned på blæseren så den ikke larmer så meget når man ser film osv. cpu blæseren kører ca med 2100 rpm.

der i alt monteret 2 blæsere i computeren, en på strømforsyningen og en på cpuen.

Disse tal syntes jeg virker lidt højt? men er det for højt? hvad er max temperatur?
og vil komputeren selv lukke ned hvis den bliver for varm?
Avatar billede peet-49 Novice
25. juni 2008 - 10:48 #1
Det er meget højt, som standard for en 64bit AMD cpu, ligger temp på 35-50 grader, cpu lukker ned, når den når max. temp, den kan dog tage skade af det. Tag køler af, rens den og giv den en gang nyt pasta.
Avatar billede wackey Nybegynder
25. juni 2008 - 10:53 #2
har næsten lige monteret den, ikke mere end 3-4 mdr siden og den har næsten ikke kørt da jeg bruger opsætningen som mediacenter, så kan det virkeligt være nædvendigt at tage køleren af? den er jo sprit ny?

Kender du max temperarur. så jeg kan sætte en alarm inden den nås?

men hvis 35-50 grader er normal drift temp, så er mine 85 jo helt ude i hampen.. kan få den ned på 50 grader hvis jeg hvifter med et stykke pap i et pat minutter hen over kabinettet..
Avatar billede badazz Novice
30. juni 2008 - 00:08 #3
meget tyder på at den blæser du har på processoren ikke er beregnet til den processor. eller generelt kører for langsomt..