Avatar billede poppemand Nybegynder
24. juni 2008 - 22:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hp psc all in one

Har fået en hp psc 1610 printer - har fået et tip om at koble en printserver til,da jeg så ikke altid skal tænde pcen for at printe.
Men har læst forskellige steder at det kan være problematisk,da hp anbefaler deres egen serverprinter(hp jetdirect 15x).
Hvad passer-
Kan jeg uden videre købe en vilkårlig printserver og så plotte en ip på og vupti.?
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. juni 2008 - 07:45 #1
At bruge en JetDirect boks er den hurtigste (nok billigste) løsning. Og ja du kan bare købe en jetdiect 15xx og give en fast IP (og en pcl driver på din maskine), så er du kørende...
Avatar billede poppemand Nybegynder
25. juni 2008 - 17:35 #2
Findes der ingen alternativer da hp jetdirect 15x ikke er billig.Jeg var intertesseret i om man kunne bruge andre alternativer som virkede ,men var betydeligt billigere.
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. juni 2008 - 19:24 #3
Ikke så vidt jeg ved, men du kan overveje en anden printer med indbygget netkort, og den er stadigvæk billigere en jetdirekt.
FX. HP Photosmart C5180 som er blevet kåret som bedste multifunk. farve printer i 2007 og koster ca. 700,
Avatar billede poppemand Nybegynder
25. juni 2008 - 20:21 #4
jo men nu har jeg altså en hp psc 1610 printer -troede bare at man kunne smække en vilkårlig printserver på den-eller hvad?
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. juni 2008 - 20:52 #5
Alle anerkendte printservere har en kompibilitiet liste som man kan læse om understøttede printere.
Avatar billede poppemand Nybegynder
26. juni 2008 - 18:00 #6
Har kikket på denne http://www.prcdata.dk/produkt/linksys-psus4-printserver-for-usb-with-4-port-switch/52342625/
men kan da ikke lige se nogen kompibilitiet liste
Avatar billede tonygk Nybegynder
26. juni 2008 - 20:02 #7
Jeg ku´heller ikke finde noget på det, men det er et citat fra Linksys "Share a printer with everyone on your network -- works with most USB printers".
Så held og lykke.
Jeg smider et svar, og hvis du er tilfreds kan du acceptere det, ellers kan du bare afvise det.