Avatar billede atroxes Nybegynder
24. juni 2008 - 14:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skjule Windows Opdateringer via Group Policies

Hej Eksperter

Har kigget rundt på nettet og også her på Eksperten men uden held.

Det jeg ønsker er at brugere får opdateringer serveret, enten med eller uden WSUS, uden at de kan se det på skærmen. Opdateringer skal altså bare installere sig selv gnidningsfrit i baggrunden og hvis de så kræver genstart skal de lade være med at bede om det.

Jeg kører Win 2k3 sbs med winxp sp2/sp3 klienter
Avatar billede benzboy Nybegynder
24. juni 2008 - 15:11 #1
Jeg kobler mig lige på her. Ret interessant emne.
Avatar billede fn1977 Nybegynder
24. juni 2008 - 23:24 #2
1. Installere og konfigure WSUS
2. Åben Active Directory Users and Computers under administrative tools
3. højreklik på SBS computers
4. klik properies
5. gå til fanen group policy
6. der vil stå denne er flytet tryk her. Tryk på knappen
7. under her opret en ny policy
8. gå under computer configuration -> adm. templates -> win. components -> windows update
9. udfyld de indstillinger du har nævnt her oppe over.

træk policy op til sbs computers. ps med den strænge politik skal du sikre dig du ikke lægger den på ou der vil smide den på din SBS .. det er ikke sjovt når en server genstartes automatisk
Avatar billede atroxes Nybegynder
25. juni 2008 - 08:25 #3
Ser ud til at jeg har opnået det jeg ville med lidt hjælp fra google og dig fn1977.