Avatar billede canedo Nybegynder
24. juni 2008 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til farveforvirring

Jeg har flere gange været nede i diverse boghandler for at finde noget konkret omhandlende farver i InDesign, Photoshop og Illustrator. Håber her er nogen som kan hjælpe.

Farverne ændrer sig fra program til program når jeg drag-and-dropper imellem dem. Jeg har brug for noget meget fyldestgørende information om CMYK, RGB, forberedelse til tryk (pdf) med videre.

Nogen der kender en - helst dansk - bog om dette?

NB: benytter alle adobe programmerne i vers. CS3 og WinXP.
Avatar billede darrich Novice
24. juni 2008 - 14:38 #1
Dette er stedet at finde hjælpe
http://training.xtrain.com/free-classes

Andet konkret link omhandlende dit problem.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080212100138AA8J8Rs
Avatar billede canedo Nybegynder
24. juni 2008 - 16:17 #2
Det er rigtigt godt - men meget frustrerende, at der ikke er skrevet mere om det med farver i bøger. Jeg er stadig på jagt. Har fundet nogle bøger på engelsk som jeg har bestilt - men lader dette her stå åbent lidt endnu.

Måske nogle som kender bøger vedr dette på dansk?

/Camilla
Avatar billede darrich Novice
25. juni 2008 - 14:01 #3
Der bedste jeg kender til er fra preducation
http://www.preducation.dk/eksempler/index.html
Avatar billede sortof Nybegynder
26. juni 2008 - 21:05 #4
Lynda.com er også rent video træning men koster 25usd om måneden. men mange af deres titler er super gode. Du kan dog få gratis adgang i 7 dage på dette link: lynda.com/deke og så er det bare at gå i krig med deres forskellige color management titler eller deres prepress taz tally.

/sortof
Avatar billede canedo Nybegynder
26. juni 2008 - 21:14 #5
læg et svar sortof, jeg vil lukke denne nu :-)
Avatar billede sortof Nybegynder
26. juni 2008 - 23:20 #6
Det er hermed gjort :)
Avatar billede canedo Nybegynder
26. juni 2008 - 23:21 #7
I deler dem :-)
/Camilla