Avatar billede thecelt Nybegynder
23. juni 2008 - 21:33 Der er 4 kommentarer

Hvor laves e-mail nyhedsbreve?

Hejsa,

Jeg står ovefor at skal lave et nyhedsbrev / info brev, som skal sendes rundt til kunder via e-mail.

Hvordan laves det (uden at man skal vedhæfte en PDF?

Kan det laves direkte i Indesign og eksportere som HTML eller skal det laves i f.eks. Dreamweaver?
Avatar billede thecelt Nybegynder
23. juni 2008 - 21:43 #1
Er det MEGET forkert blot at lave en JPEG fil, lavet i Photoshop / Indesign og indsætte som billede i mailen????
Avatar billede mmmap Nybegynder
23. juni 2008 - 21:46 #2
Ja, nogles email-clients vil ikke åbne billeder hvis den sendes som HTML, og så fylder den alt for meget. Lav den i Dreamweaver, det vil være bedst. De kan laves som normale websider, dog bare med én side, selvfølgelig.

Mvh. Mads
Avatar billede thecelt Nybegynder
23. juni 2008 - 21:48 #3
Mads - hvordan indsætte denne fil (lavet i dreamweaver: html) så i f.eks. outlook, så den kan sendes ud?
Avatar billede mmmap Nybegynder
23. juni 2008 - 22:01 #4
Du skal bare skrive HTML direkte i meddelelsen, og vælge at den skal sendes som html.. Jeg skrev bare at det var lettest at lave den i Dreamweaver, da det kan vise et eksempel, hvilket Outlook så vidt jeg husker ikke kan..