Avatar billede kvadrat Nybegynder
23. juni 2008 - 16:03 Der er 5 kommentarer

powerbook fryser ved blå skærm under opstart.

igår da jeg genstartede min mac da jeg havde problemer med at den kunne se mine andre computere på netværket, ville den ikke starte op igen. efter den grå skærm med apple logoet går den i blå skærm og kommer aldrig videre. har prøvet at lade den stå i mange timer.

jeg kan godt få den igang, ved en shift start up.
og den viser ingen fejl i disc utility.
har søgt på google efter noget lign. men ikke noget jeg kunne bruge til noget.

what gives?

på forhånd tak.
Avatar billede sd8220 Seniormester
23. juni 2008 - 16:18 #1
Hejsa

Det tyder på, at der er noget, som, den indlæser under opstarten af  systemet, inden den kommer til dit login, der ikke fungerer.

Har du installeret en systemopdatering, en udvidelse eller noget andet, som på den måde ikke bare er et program?  Eller som er et program, der indeholder den slags?

Det var meget løst, jeg ved det; men bedre kan jeg ikke umiddelbart sige det ;(

/Sebastian
Avatar billede kvadrat Nybegynder
23. juni 2008 - 18:12 #2
nej jeg har ikke installeret noget inden problemet.
Avatar billede egonspock Seniormester
23. juni 2008 - 21:11 #3
Måske kan den her hjælpe dig, selvom den er et par år gammel:
http://www.tuaw.com/2006/01/25/one-way-to-fix-a-mac-that-wont-login/
Avatar billede sd8220 Seniormester
23. juni 2008 - 21:28 #4
HUSK lige, at hvis du bruger det angivne tips:, så skal der KUN skrives 3 linier, og ikke fore, som det ser ud i tipset

1) cd Library
2) cd Preferences
3) mv com.apple.loginwindow.plist BACKUPcomappleloginwindowplist

Husk at fjerne de tre tal, parentesen og mellemrummet derefter  :-)
Avatar billede sd8220 Seniormester
23. juni 2008 - 21:31 #5
Men et eller andet sted, så tror jeg bare ikke at det  er det, når den godt kan komme til din login-skærm, hvis du booter med SHIFT nedtrykket.

Det MÅ være noget, den loader, inden da, som så ikke indlæses, når du safe-booter.

Har du heller ikke opdateret systemet?