Avatar billede johansen01 Nybegynder
21. juni 2008 - 17:58 Der er 1 kommentar

Passer dette sammen?

Jeg overvejer at udskifte mit G-netværk til et N-netværk

Jeg har i øjeblikekt 2 stk Zepto bærbare med indbygget netkort til G-teknologi, derfor skal netværket virke med disse
Derudover har jeg en stationær computer der ligeledes skal tilkobles trådløst, her regner jeg dog med at anskaffe en ny adapter, det skal siges at det skal være en USBadapter, da computeren er en shuttle, hvor der ikke er plads til flere kort indvendigt i maskinen.

Det jeg har tænkt mig at investere i, er:
En D-link DIR-655. Denne tilsluttes modemmet i stuen og skal derfra uddele nettet til de 3 computere.
Mht til usb adapter har jeg tænkt på følgende: D-link DWA-140, som er en desideret usbadapter uden ledning eller noget, derudover findes der også en D-link DWA-142, der ligeledes er en usb adapater, bare med en smule ledning.

Hvad vil du anbefale og passer det hele sammen? Det jeg tænker mest på er om det er muligt at tilkoble mine to bærbare computere, til den nye router således at der både skabes en G-netværk til de to bærbare og et N-netværk til den stationære maskine.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
22. juni 2008 - 09:39 #1
Hej Johansen01,

Hvis jeg forstår det rigtigt, vil du både köre G og N netvärk på samme tid ?
Hvis det er rigtigt forstået, så kan du ikke ikke det. Den trådlöse forbindelse vil altid hoppe ned i laveste fällesnävner med mindre routeren kan köre Dualband.

Ellers skal du vente på DIR-855 (som kan Quadroband tror jeg det kaldes). Den kommer til at köre på 5Mhz og 2,4 Mhz båndet. Så kan du köre N på 5Mhz og G på 2,4Mhz. Men det kräver så at dit trådlöse N kort kan köre på 5Mhz, hvilket DWA-140 og DWA-142 ikke kan. Men der skulle komme en DWA-160 der kan. Hvis du vil have lidt ekstra ledning til USB'en kan du köbe en cradle dertil. Vil dog undre mig hvis den ikke er med i pakken med DWA-160 for det er den i DWA-140 pakken.