Avatar billede johansen01 Nybegynder
21. juni 2008 - 17:09 Der er 5 kommentarer

Udfald på trådløs forbindelse

Hej

Jeg er i tvivl om jeg skal købe helt nyt eller en antenne.

Jeg har i øjeblikket en Linksys WRT54G Router der er forbundet med bredbåndsmodemmet. Herfra bruges der 3 trådløse forbindelser, to til de 2 bærbare Zeptoer, hvilket ikke skaber problemer, de rækker i hele huset.

Derudover har jeg købt en Linksys WUSB54GSC adapter til min stationære der står længst væk. Der er mellem 50-60% signal for det meste af tiden. Men jeg har problemer med at den falder af netværket. Det skal siges at de bærbare kan stå ved siden af og have fint signal.

Så mit spørgsmål er om jeg skal tage at investere i en helt ny router og eller bare en ny adapter til stationære. Eller evt købe en større antenne til den nuværende router.
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juni 2008 - 17:26 #1
du nævner ikke noget om antennen til den stationære er dækket godt af vejen på bagsiden og nede på gulvet fx... Du kan få antenner med lidt ledning, så du kan stille antennen på bordet.

At anskaffe en repeater også en mulighed.
Avatar billede johansen01 Nybegynder
21. juni 2008 - 17:35 #2
Antennen sidder foran computeren netop for at den kan få forbindelse. og Computeren står på bordet
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2008 - 01:37 #3
Prøv at skifte kanal på det trådløse netværk.
Det kan jo være, at den stationære kun lige hænger på dit netværk med neglene, og derfor opfatter naboens netværk på samme kanal som værende mere attraktiv. Derfor forsøger den at koble på dette i stedet for at forblive på dit.

Man skal helst anvende en kanal, som er mindst 2 kanaler, og helst 5 kanaler væk fra nabonet.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
22. juni 2008 - 09:42 #4
De fleste i DK köre på kanal 6, så präv kanal 1 eller 11.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2008 - 14:23 #5
Du kan tjekke om der er en der bruger samme kanal som dig, for det kan foårsage udfald, med dette program http://www.netstumbler.com