Avatar billede hornbech Praktikant
21. juni 2008 - 12:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke hukommelseskort skal man vælge

Jeg har lige bestilt et Canon Ixus 90IS
Jeg kan se at den kan håndtere flere typer mem. kort
Understøtter SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus

Men hvad skal jeg vælge det skal være på min. 1 GB.
Men hvilke typer er hurtigst. også i forhold til prisen
21. juni 2008 - 13:13 #1
Generelt: Jeg vil hellere have flere 'små' kort end ét stort. Hvis det store bliver kvæstet taber du jo let 500 foto/billeder...
Jeg har eks. 8 stk. 256Mb SD kort til mit foto...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. juni 2008 - 14:55 #2
Jeg har 2 stk 4 GB extreme III, 1 x 2GB Extreme Ultra og 2 stk 8 GB Extreme IV alle Sandisk, jeg bruger så hurtige som overhovedet mulige, da det jo hjælper ved hurtige skud og flere billeder i rap, at få dem gemt væk.
Jeg kan godt se at argumentet med de små kort, det ville jeg også gøre, men jeg tømmer dem alligevel ved dagens afslutning, og så var de store kort i en rimelig pris.
Avatar billede hornbech Praktikant
22. juni 2008 - 21:30 #3
er der nogen forskel på hvilken type kort det er.
Jeg kan se at Ixus 90 kan bruge mange forskellige typer.
Kan det være rigtigt at det at man kan anvende forskellige typer (det har jeg nemlig aldrig set før)
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. juni 2008 - 09:29 #4
Det kan sagtens passe, at den kan bruge flere typer. Jeg er personligt mest til SD-kort. De perfomer fint, synes jeg (også selv om man ikke køber de allerhurtigste) og fås til ret fornuftige priser. Med mindre de SKAL være super-prof-hurtige, så køb evt. bare et billigt standard SD-kort fra Sandisk, eller et endnu billiger fra Kingston eller hvad du nu lige falder over.
Avatar billede hornbech Praktikant
23. juni 2008 - 18:08 #5
Jeg troede bare at Kingston leverede bedre kort en Sandisk.
Før i tiden var kingston da kendt for kvalitet inden for Ram til pc'en
Jeg havde lidt overvejet
SanDisk Extreme III 4GB SDHC
eller Kingston SD HC 4 GB
Avatar billede hornbech Praktikant
28. september 2008 - 21:07 #6
Kan i ikke lige komme med et svar så deler jeg point ud mellem jer
Avatar billede uffesteenberg Novice
28. september 2008 - 23:51 #7
Svar..

Tror nok du skal blive trilfreds med begge de kort, du har kig på. Det er da rart med et superhurtigt kort, men det kommer meget an på ens behov... til alm. brugere er det ikke afgørende.
Avatar billede uffesteenberg Novice
28. september 2008 - 23:51 #8
Øhhh. svar :-)
29. september 2008 - 07:20 #9
Ping...
(Det var et [svar]...)