Avatar billede mursejleren Nybegynder
20. juni 2008 - 23:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

grafik problemer

Hej !

Jeg har for nyligt anskaffet mig en pc'er som beskrævet her:

Gigabyte GA-EP35-DS3
Kingston Hyper X pc2-9600
intel Q6600
Corsair 520W
2 X spindpoint 160GB sata 2
og Sapphire hd 3850 256 gb.

Når jeg spiller coh og cod4 "hopper" jeg ud til en fejl, hvor der står at den ikke har driver kontakt til grafikkortet, det skal lige sige at jeg har opdateret driveren flere gange og afinstaleret den forrige hver gang og prøvet flere forskellige, men jeg må ramme forkert for intet hjælper, så nu kunne jeg godt bruge noget hjælp fra jer!

nogle forslag...

Hilsen Mursejleren
Avatar billede klaudi Ekspert
21. juni 2008 - 11:59 #1
Har du prøvet at opdaterer DirectX?

Her er DirectX9 til XP:
http://www.filehippo.com/download_directx/

og DirectX10 til Vista:
http://www.gamesforwindows.com/en-US/AboutGFW/Pages/DirectX10-a.aspx

mvh klaudi
Avatar billede haverslev Novice
21. juni 2008 - 12:10 #2
Vælg dine spil her og du får oplysninger om, hvad der evt. skal opdateres eller mangler:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juni 2008 - 15:36 #3
Lyder som om grafikkort ikke får strøm nok :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juni 2008 - 15:37 #4
Har du samlet pc selv?
Avatar billede mursejleren Nybegynder
22. juni 2008 - 23:34 #5
Hej!
Jeg har XP. jeg har opdateret Dir.X mit system kan køre disse spil og kortet får mere end rigeligt med strøm.
Jeg har selv samlet systemet...
Kan det være noget med lyd-driveren der påvirker... ja, et skud i tågen :-)
Har i flere skud...
Hilsen Mursejleren
Avatar billede haverslev Novice
23. juni 2008 - 08:46 #6
Har den nogensinde kørt spil korrekt ?

Har du installeret alle bundkort driverne og fuldt opdateret XP ?
Avatar billede mursejleren Nybegynder
23. juni 2008 - 18:06 #7
Hej!
Nej den har ikke kørt nogle af spillene korrekt på noget tidspunkt. Jeg har opdateret XP og alle drivere er installeret og opdateret også bios.
Har google't kortet og der er mange der har problemer med drivere til ATI kort. kan grafikopsætningen "lave" den slags problemer...
Hilsen Mursejleren
Avatar billede haverslev Novice
23. juni 2008 - 18:29 #8
Prøv at fjerne alle drivene til grafik med programmet fra vedlagte link og installere den nyeste driver igen, fra ATI
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745
Avatar billede mursejleren Nybegynder
25. juni 2008 - 19:26 #9
Hej Haverslev!
Så har jeg prøvet guru3d, men det samme:-(
Hilsen Mursejleren
Avatar billede mursejleren Nybegynder
28. juni 2008 - 18:56 #10
Hej Igen!
Der er sket en lille udvikling efter jeg har kørt guru3d, nu har jeg sort skærm og lyd, kan så ikke komme ind i spillet igen og må lukke spillet ned via jobliste, det er nu kun Call of duty 4 der er problemer med.
Jeg overvejer at formaterer HD og starte forfra, men for f..... en omgang, håber stadigvæk på at der kommer et guld korn :-)
Hilsen Mursejleren
NB: har også geninstalleret AOD4.
Avatar billede mursejleren Nybegynder
28. juni 2008 - 18:57 #11
Jeg mener selvfølig COD4 !
Avatar billede mursejleren Nybegynder
03. juli 2008 - 20:06 #12
hej Igen!
Jeg har sat en finger på grafikkortet og det var lunt, meget lunt! >Blæseren køre også meget langsomt og så tænkte jeg at der må være en måde at sætte den i omdr. Ved i hvordan...
John stigers hvordan kan den ikke få strøm nok... jeg har en ven der har samme setup, men med 8800 gta grafikkort, han har ingen problemer...
Hilsen Mursejleren
Avatar billede haverslev Novice
06. juli 2008 - 08:38 #13
Prøv Speedfan til at regulere hastigheden med
http://www.pcworld.dk/download/33/1304

Du har installeret / opdateret alle drivere og windows er også fuld updatet
Avatar billede mursejleren Nybegynder
06. juli 2008 - 13:16 #14
Hej Haverslev!
Jeg har installeret alle drivere, opdateret alle og har speedfan installeret også. det er det samme.
Jeg har læst på nettet at der er mange der bander dette (3850) kort ad h. Det lever ikke op til foreskrifterne, men kan jeg sende det retur, her en måned efter køb...
Hilsen Mursejleren
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2008 - 14:35 #15
Du kan lave en RMA sag på kortet, og få det byttet. Men forvent at det testes og finder forhandler det ok, er der nok ikke så meget at gøre.
Avatar billede mursejleren Nybegynder
06. juli 2008 - 22:20 #16
Hej!
Hemm... godt det var et "billigt" kort.
Ved i hvor jævn man kan forvente at en psu, leverer 12v?
Har i nogle forslag til at sætte temperaturen ned på kortet, jeg har sat en ekstra blæser i kabinettet og der var 2 i forvejen.
har sat blæser hastigheden op på 70% på kortet, og det er max, ellers kan jeg ikke holde støjen ud.
Hilsen Mursejleren
Avatar billede haverslev Novice
07. juli 2008 - 19:50 #17
De fleste psu`ere holder en jævn spænding på både 3,3V - 5V og 12V linierne, det skl være en være bambus psu for ikke at kunde holde en rimelig jævn spænding :-)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
20. marts 2011 - 11:41 #18
Haverslev hvordan giver jeg dig point?