Avatar billede sse77 Nybegynder
20. juni 2008 - 10:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Encoding skifter automatisk

Hej kloge mennesker herinde,

Jeg har et meget mærkeligt problem. Når jeg har et xml dokument og et xsl dokument, som begge har følgende PI <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> men når jeg foretager transformeringen med en xalan parser så skifter det til <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
Er der nogen der ved hvad der sker, og hvordan man kan undgå det?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2008 - 16:54 #1
proev:

<xsl:output method="xml" encoding="ISO-8859-1" indent="yes"/>
Avatar billede sse77 Nybegynder
23. juni 2008 - 10:07 #2
Hej Arne,

Tak for dit svar, jeg havde faktisk allerede fundet frem til samme løsning. Altså det forklarer jo ikke hvorfor den skifter, men det virker og så skal man vel bare være glad :-)
Smid et svar, så får du pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2008 - 14:41 #3
svar

XML er UTF-8 centric. Hvis ikke man explicit angiver noget andet, saa antages det UTF-8.