Avatar billede funkytoget Nybegynder
20. juni 2008 - 10:15 Der er 4 kommentarer

Terminal server 2008 og lokale programmer

Hej Eksperter.

I 2008 er det muligt at lave programpakker, som ligger terminal server applikationerne på brugerens eget skrivebord og start menu, så det ser ud som om det kører lokalt.

Udfordringen hos mig er at et der skal kører et ERP system fra terminal serveren. Fra ERP skal systemet skal Word og Outlook startes. Disse programmer er kun installeret lokalt. Kan man få dem til lokale og terminal programmer til at arbejde sammen?

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
21. juni 2008 - 10:26 #1
Hvorfor ikke installere det på Terminal Serveren, det ville da være det mest naturlige efter min mening ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. august 2008 - 11:42 #2
Hvad jeg ved at kan du ikke få denne feature i en standard terminal server, der skal du nok op i noget Citrix for at få denne inter-aktion...
Avatar billede leif Seniormester
10. oktober 2008 - 16:34 #3
Noget nyt her ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
12. oktober 2008 - 13:22 #4
Både ja og nej...

Den funktion du gerne vil ha er ikke beskrevet i den dokumentation der eksisterer på Windows 2008 terminal server, så det kan den med 99,9 % sikkerhed ikke.

Så mit svar bliver at du skal have noget Citrix for at det kommer til at virke...