Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
19. juni 2008 - 22:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

3gp til andet format

Jeg har optaget nogle klip på min mobil. De er i 3gp. Dem vil jeg gerne dele med andre, men til det duer 3gp formatet ikke.

Jeg har nu prøvet 6 forskellige programmer der skulle kunne hjælpe med dette.
Men enten er der fejl under konverteringen eller kun lyd (videoen mangler).

Er der nogen der kender til en løsning der er skrevet og fortalt i så små bidder, at jeg kan følge med, og få det til at virke?

På forhånd tak!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juni 2008 - 22:51 #1
nu ved jeg ikke hvad du har brugt til at konvertere med, men dette program er gratis og det virker
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

øverst er der tre kasser, det er her du bestemmer hvad det skal konverteres til
frit fra hovedet, så er dem jeg har sat på skolerne stillet til avi, ms-mpeg2, mp3

i midten er der en masse indstillinger for kvalitet

nederst trækker du bare de filer ind du vil have konverteret

og så er det ellers bare at omkode (kan ikke lige huske hvad der står på knappen, men det er den midterste knap i venstre side under kassen med filer
Avatar billede ejldk Nybegynder
19. juni 2008 - 23:01 #2
den klarer zamzar.com meget nemt..
ingen download af programmer og den færdige film's link, bliver sendt til din mail..
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
19. juni 2008 - 23:11 #3
cool - den har jeg prøvet.. der er ingen billede.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juni 2008 - 23:13 #4
så har du ikke indstillet den rigtigt
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
19. juni 2008 - 23:14 #5
ejldk - jeg er lige ved at prøve zamzar.. vender tilbage om lidt.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juni 2008 - 23:22 #6
hovsa, du har lyd men intet billede, mangler du evt et dvd codec?
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
19. juni 2008 - 23:27 #7
det aner jeg ikke noget om?!?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juni 2008 - 23:29 #8
kan du afspille en alm. dvd på maskinen?
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
19. juni 2008 - 23:31 #9
ja
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. juni 2008 - 23:37 #10
godt, så er det ikke et codec der manger
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
19. juni 2008 - 23:57 #11
Ok, nu har jeg prøvet Prism.

Når jeg konvertere til avi så er der ingen billede. Jeg kan godt til wmv. Så er kvaliteten bare forringen meget.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
20. juni 2008 - 00:33 #12
@ ejldk: hvor længe er det normalt at vente på zamzar.com jeg testede med et lille videoklip (under 20 mb) det er nu over en time siden den blev uploadet
Avatar billede ejldk Nybegynder
01. juli 2008 - 13:31 #13
undskyld den lange ventetid på svaret;)
zamzar er en gratis tjeneste (man kan dog betale, og få lidt ekstra ting), men hastigheden afhænger meget af, hvor optaget deres servere er. Men du skulle da gerne ha modtaget den nu;)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. juli 2008 - 16:50 #14
jeps, den er modtaget, der gik næsten 8 timer og resultatet var fulstændig ubrugeligt, det meste af videoen var grøn med sorte 'ting'.

den bedste beskrivelse er nok at det lignede et analogt kodet parabolsignal.

prøvede to gange med samme resultat. eneste forskel var at det anden gang kun varede to timer før den var klar, men det kan jo være lige fedt når resultatet er totalt ubrugeligt

prøvede også med super, der var der ingen problemer
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
01. juli 2008 - 19:03 #15
Nå, zamzar kunne jeg heller ikke bruge. Jeg har nu fået Prism til at virke.. Så nu kører det bare :-)
Tak for jeres sparring.