Avatar billede SmokeyJoe Novice
19. juni 2008 - 22:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logitech sorundsound set - underlidt problem

Hej ekperter.
Jeg er stødt på et MEGET underligt fænomen her sidte dag, jeg lå i min seng, og så lød det som om at der var nogle der snakkede ude på tarassen, så jeg gik hen til vinduet for at høre, men der var intet, men så kom lyden fra mit sorrund sound set, det eneste de er sat til er computeren, og den var slukket, og selvom at volumen er stillet helt op på højttalerne, kan man høre det ligeså stille, det kommer og forsvinder lidt engang imellem, det er meget underligt.. er der nogen af jer der kan give mig en forklaring på det? :)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
20. juni 2008 - 01:08 #1
jeps, det er et velkendt fænomen.

højtalerkablerne virker som antenner, og så opfanger de en eller anden radiokanal (ikke fm men langbølge)
her har jeg en gang imellem en eller anden tysk kanal der mumler og spiller musik.

den nemme løsning: sluk for dine højtalere når du ikke bruger dem
den rigtige løsning: afskærm dine kabler
Avatar billede Morten Novice
22. juni 2008 - 12:17 #2
jeg havde det samme problem med mine højtalere engang og jeg trak dem bare fra stikket så stoppede det.
Avatar billede SmokeyJoe Novice
27. maj 2010 - 17:15 #3
Lukket
Avatar billede JoeD Nybegynder
28. maj 2010 - 15:48 #4
De små ferrit-kerner, der kan klikkes uden om f.eks. VGA-kabler, burde kunne kvæle radiomodtagelsen, hvis man sætter dem på højttalerkablerne, lige efter udgangen.