Avatar billede frankini Nybegynder
19. juni 2008 - 08:05 Der er 15 kommentarer

Data fra harddisk mistet?

Jeg har meget brug for hurtig hjælp og håber virkeligt at der er en Vista ekspert der kan hjælpe mig!

Min niece skal aflevere en hovedopgave tirsdag den 1. juli, men hendes arbejde vedrørende opgaven ligger på en harddisk fra en bærbar pc med Vista - som er gået ned!!

Jeg har prøvet at sætte harddisken i som slave på min egen pc med windows xp. Jeg kan godt få adgang til harddisken og finde diverse mapper og filer. Jeg kan også flytte diverse mapper og filer over på min egen harddisk - men når jeg forsøger at klikke ind i mappen "documents and settings" får jeg en besked om at der ikke er adgang til denne placering.....er der nogen der kan hjælpe mig og min niece.

Hilsen
Frank
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2008 - 08:16 #1
Jeg tror du skal overtage ejerskabet af mappen: http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede frankini Nybegynder
19. juni 2008 - 08:52 #2
Jeg kan ikke overtage ejerskabet af mappen - det har jeg prøvet.
Når jeg har højreklikket på mappen og valgt "egenskaber", så er der ikke et faneblad der hedder "sikkerhed"....men det er der når jeg klikker på øvrige mapper.
Hvis jeg højreklikker på "documents and settings" så står der også at mappen indeholder 0 bytes!? - så måske er det hele mistet?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2008 - 09:37 #3
Linket fra "vejmand`" burde hjælpe, men ingen regel uden undtagelse så hvis det ikke virker så hiv de data ud med en Live-cd www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede frand Nybegynder
19. juni 2008 - 09:51 #4
I vista er documents and settings også en snyde-mappe. Den henviser til users mappen
Avatar billede frankini Nybegynder
19. juni 2008 - 12:06 #5
Hvor mener du så at jeg skal finde mine word-dokumenter - når jeg skal browse mig frem på harddisken fra den bærbare?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2008 - 14:29 #6
Prøv at søge efter *.doc
Eller hvis det filer fra Word 2007 *.docx
Avatar billede frand Nybegynder
19. juni 2008 - 15:56 #7
dokument-mappen ligger i x:\users\<username>\documents
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2008 - 16:29 #8
Har du prøvet at søge efter filerne?
Avatar billede frankini Nybegynder
19. juni 2008 - 17:16 #9
Filerne kan ikke umiddelbart findes, jeg har søgt efter *.doc på hele disken og søgt i de forskellige mapper - me uden resultat.
Jeg har prøvet at downloade en demoversion af programmet "File Scavenger" - som finder en hel del word-filer som alle bliver omdøbt med fortløbende numre.doc
Problemet er nu at jeg skal betale 49$ for at downloade programmet.
49$ er også en ok pris for mig - hvis jeg altså vidste at det ville hjælpe.....er der nogen der har prøvet programmet "File Scavenger"?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2008 - 20:26 #10
Har du prøvet www.helgec.dk/knoppix.html som jeg foreslog eller har det ingen interesse
Avatar billede frankini Nybegynder
19. juni 2008 - 20:41 #11
Hej Helgec
Jeg har ikke prøvet www.helgec.dk/knoppix.html - men det vil jeg prøve imorgen tidlig (jeg har ikke harddisken fra den bærbare lige nu).
Men hvis det nu ikke virker, så ville jeg lige om der var nogen der vidste noget om "File Scavenger" - da det rent faktisk ser ud til at den kan finde nogle word-filer......men om de så kan bruges til noget??
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2008 - 20:45 #12
Hvis du downloader og brænder KNOPPIX korrekt skal du ikke spekulere så meget på andre muligheder - KNOPPIX indeholder et hav af værktøjer herunder et program til at gendanne mistede data
Avatar billede thov Forsker
20. juni 2008 - 13:33 #13
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2008 - 11:35 #14
Mangler du stadig hjælp
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 02:45 #15
Er problemet løst?