Avatar billede 12tri Nybegynder
21. juni 2001 - 14:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Provider fejl \'80004005\' ???

Hej

Jeg får fejlen :

Provider fejl \'80004005\'
Uspecificeret fejl

/forum/default.asp, linje 43

Linje 43:

Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.Mappath(\"../../access/db.mdb\")

Andre linjer:

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.Mappath(\"../../access/db.mdb\")
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
sql = \"Select * from indlaeg order by indlaegid desc\"

Nogen forslag !

Morten
morten@12tri.dk
Avatar billede respen Nybegynder
21. juni 2001 - 15:11 #1
Er du sikker på at Server.Mappath(\"../../access/db.mdb\") peger på databasen?

respen
Avatar billede hirtshals Nybegynder
21. juni 2001 - 15:15 #3
Kører du lokalt eller hos en udbyder

Hos de fleste udbydere er det typisk en folder ved navn database der er skrive rettigheder på -

Kunne det være problemet ??

(\"../../database/db.mdb\")
Avatar billede knutbl Nybegynder
24. juni 2001 - 02:30 #4
I de aller fleste tilfeller er dette et tegn på at databasen (eventuelt filen) du forsøker å skrive til ikke har fått de riktige \"permissions\" på serveren. Dersom du har tilgang til innstillingene på serveren hos en isp, kan du stille om, slik at databasefilen din får både READ/WRITE tilgang for brukeren og ikke bare for webmasteren.
Hjelper dette, eller har jeg forvirret deg?
Jeg kan ikke så mye asp, men har vært innom dette problemet selv noen ganger :) Lykke til!

Hilsen Knut B (Norge)
Avatar billede 12tri Nybegynder
24. juni 2001 - 12:36 #5
Tak for hjælpen alle sammen det virker nu, prøvede mig lidt frem, men ende med at fjerne Server.Mappath, så nu virker alt fint - TAK